Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rzecznik rządu: wskaźnik PMI pokazuje dobrą koniunkturę w polskiej gospodarce

  • Autor: PAP
  • Data: 03-04-2017, 17:34
Rzecznik rządu: wskaźnik PMI pokazuje dobrą koniunkturę w polskiej gospodarce
Rafał Bochenek, fot.premier.gov.pl/P. Tracz

- Wskaźnik PMI pokazuje dobrą koniunkturę w polskiej gospodarce, optymizm przedsiębiorców i konsumentów - ocenił w poniedziałek podczas konferencji prasowej rzecznik prasowy rządu Rafał Bochenek.

W poniedziałek firma Markit podała, że wskaźnik PMI dla Polski w marcu spadł do 53,5 pkt. z 54,2 pkt. w lutym, wobec prognoz na poziomie 54,6 pkt. Wskazano, że mimo spadku, był to najlepszy kwartał wzrostu od dwóch lat.

- To bardzo ważny wskaźnik (...), który z miesiąca na miesiąc szybuje. Teraz mamy lekkie, niewielkie obniżenie go, biorąc pod uwagę wskaźnik z tego miesiąca w porównaniu z poprzednim, natomiast porównując ten wskaźnik kwartał do kwartału, cały czas są wzrosty. To pokazuje pewną tendencję w polskiej gospodarce, dobrą koniunkturę i pewien optymizm, który panuje wśród przedsiębiorców, konsumentów - powiedział rzecznik rządu.

Dodał, że zwiększa się produkcja, zwiększają się zamówienia, spada bezrobocie, zwiększa się zatrudnienie, w związku z tym ten wskaźnik właśnie to obrazuje.

- Mamy nadzieję, że również w kolejnych kwartałach takimi wynikami gospodarczymi będziemy mogli się pochwalić - powiedział Bochenek.

Autorzy badania PMI zwrócili uwagę, że warunki gospodarcze w sektorze wytwórczym znacznie się poprawiły na skutek dalszego wzrostu wielkości produkcji, liczby nowych zamówień i poziomu zatrudnienia.

- Mimo to, tempo ekspansji było wolniejsze niż to odnotowane podczas wcześniejszych okresów badań w obecnym kwartale. Pomimo silnych presji cenowych, oczekiwania producentów odnośnie przyszłego roku były najbardziej optymistyczne od 13 miesięcy - napisano.

Zaznaczono, że marcowy odczyt zakończył najlepszy kwartał wzrostu od dwóch lat (średnia: 54,2), a korzystny trend kwartalny opierał się między innymi na silnej styczniowej ekspansji (54,8).

- Marcowe badania wykazały wzrost wielkości produkcji oraz wzmożony napływ nowych zamówień. Większą całkowitą liczbę nowych zleceń, jak i tych płynących z zagranicy, nieoficjalnie uzasadniano silniejszym popytem ze strony klientów. Skutkiem tego był gwałtowny wzrost wielkości produkcji, aczkolwiek najsłabszy od listopada zeszłego roku. Wzrost liczby nowych zleceń doprowadził do dalszego tworzenia nowych miejsc pracy w polskich firmach z sektora wytwórczego. Tempo wzrostu było jednak najwolniejsze od pięciu miesięcy - napisano.

Indeks PMI to wskaźnik aktywności finansowej, który ma na celu odzwierciedlenie aktywności managerów nabywających różnego rodzaju dobra i usługi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.