Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma

- Warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają - tłumaczy na łamach portalspozywczy.pl, Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

- Za budowanie świadomości, budowanie kategorii i wiedzy odpowiedzialne są marki. To one poprzez swoje działania przekonują konsumentów do danej kategorii, przypominają im o nich oraz szukają przewag produktowych i marketingowych tak, aby konsument jak najczęściej brał pod uwagę wybór tego konkretnego produktu i pamiętał o nim wchodząc do sklepu - mówi Jacek Sadowski.

Jego zdaniem, zbyt często w kampaniach brandingowych zapomina się o produkcie oraz o tym jakie znaczenie ma dany produkt dla konsumentów, jakie jego walory są dla konsumentów ważne i na nich właśnie opierać filozofie danej marki. 

Czy ważne są działania PR w danej kategorii? - Generalnie to właśnie wiodące marki tworzą daną kategorię. Komuś musi zależeć, ktoś musi to zrobić. Kto to zrobi? Ten kto ma duży udział w rynku i kto na tym skorzysta. Jeżeli rynek jest rozdrobniony i jeden gracz ma 3-5% nie będzie się angażował, bo on poniesie koszty a inni skorzystają. Dlatego kategorie, aby wzrastać, potrzebują liderów, potrzebują wyścigu, rywalizacji a nawet walki, wtedy właśnie kategoria się rozwija. Oczywiście może się zebrać 10 producentów mających po 3-5%, mogą się dogadać złożyć na wspólną kampanię. Znane są takie kampanie na świecie, nawet w Polsce było kilka takich prób, ale niestety nam Polakom trudno się dogadać i w praktyce jest to mało realne. Jednoczymy się tylko w sytuacji poważnego zagrożenia, dotyczy to również marketingu. Za ewentualnym  porozumieniem musiałoby stać poważne zagrożenie dla wszystkich. Przykład: kampania na złość Putinowi zjedz jabłko! I znów czy to działało?

Podstawowy komunikacyjny błąd: klienci powinni kupować produkty dla własnych korzyści, a nie dlatego żeby komuś robić na złość. Dlatego w długim terminie nie pomogło to rynkowi i producentom jabłek – tłumaczy Jacek Sadowski.

Jak podkreśla ekspert, warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają. - Już ponad 25 lat tworzymy produkty oraz wprowadzamy marki. Często na początku pracy nad strategiami słyszałem np. „po co mleku, po co wodzie czy telefonom branding”. Było tak w przypadku wielu kategorii, mówiono, że nie ma to sensu wydawanie pieniędzy na tworzenie marek w tej kategorii. Paradoksalnie najbardziej opłacalne jest robienie marek tam, gdzie ich nie ma. Potrzebna jest oczywiście do tego wiedza, merytoryczna baza, na podstawie której będziemy mogli przewidzieć wydarzenia i zachowania konsumentów w kategorii, której jeszcze nie ma – dodaje prezes Demo Effective Launching.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Demo Effective Launching RSS ALERT    /    Jacek Sadowski RSS ALERT    /    kreowanie marek RSS ALERT    /    kreowanie marki w przemyśle spożywczym RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artmetic 2017-11-14 03:36:23
    Blogi, vlogi oraz kampanie w social media: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.