Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2017, 10:07
Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

- Warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają - tłumaczy na łamach portalspozywczy.pl, Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

- Za budowanie świadomości, budowanie kategorii i wiedzy odpowiedzialne są marki. To one poprzez swoje działania przekonują konsumentów do danej kategorii, przypominają im o nich oraz szukają przewag produktowych i marketingowych tak, aby konsument jak najczęściej brał pod uwagę wybór tego konkretnego produktu i pamiętał o nim wchodząc do sklepu - mówi Jacek Sadowski.

Jego zdaniem, zbyt często w kampaniach brandingowych zapomina się o produkcie oraz o tym jakie znaczenie ma dany produkt dla konsumentów, jakie jego walory są dla konsumentów ważne i na nich właśnie opierać filozofie danej marki. 

Czy ważne są działania PR w danej kategorii? - Generalnie to właśnie wiodące marki tworzą daną kategorię. Komuś musi zależeć, ktoś musi to zrobić. Kto to zrobi? Ten kto ma duży udział w rynku i kto na tym skorzysta. Jeżeli rynek jest rozdrobniony i jeden gracz ma 3-5% nie będzie się angażował, bo on poniesie koszty a inni skorzystają. Dlatego kategorie, aby wzrastać, potrzebują liderów, potrzebują wyścigu, rywalizacji a nawet walki, wtedy właśnie kategoria się rozwija. Oczywiście może się zebrać 10 producentów mających po 3-5%, mogą się dogadać złożyć na wspólną kampanię. Znane są takie kampanie na świecie, nawet w Polsce było kilka takich prób, ale niestety nam Polakom trudno się dogadać i w praktyce jest to mało realne. Jednoczymy się tylko w sytuacji poważnego zagrożenia, dotyczy to również marketingu. Za ewentualnym  porozumieniem musiałoby stać poważne zagrożenie dla wszystkich. Przykład: kampania na złość Putinowi zjedz jabłko! I znów czy to działało?

Podstawowy komunikacyjny błąd: klienci powinni kupować produkty dla własnych korzyści, a nie dlatego żeby komuś robić na złość. Dlatego w długim terminie nie pomogło to rynkowi i producentom jabłek – tłumaczy Jacek Sadowski.

Jak podkreśla ekspert, warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają. - Już ponad 25 lat tworzymy produkty oraz wprowadzamy marki. Często na początku pracy nad strategiami słyszałem np. „po co mleku, po co wodzie czy telefonom branding”. Było tak w przypadku wielu kategorii, mówiono, że nie ma to sensu wydawanie pieniędzy na tworzenie marek w tej kategorii. Paradoksalnie najbardziej opłacalne jest robienie marek tam, gdzie ich nie ma. Potrzebna jest oczywiście do tego wiedza, merytoryczna baza, na podstawie której będziemy mogli przewidzieć wydarzenia i zachowania konsumentów w kategorii, której jeszcze nie ma – dodaje prezes Demo Effective Launching.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 14-11-2017, 03:36:
Blogi, vlogi oraz kampanie w social media:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH