Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2017, 10:07
Sadowski, Demo Effective Launching: Warto tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

- Warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają - tłumaczy na łamach portalspozywczy.pl, Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

- Za budowanie świadomości, budowanie kategorii i wiedzy odpowiedzialne są marki. To one poprzez swoje działania przekonują konsumentów do danej kategorii, przypominają im o nich oraz szukają przewag produktowych i marketingowych tak, aby konsument jak najczęściej brał pod uwagę wybór tego konkretnego produktu i pamiętał o nim wchodząc do sklepu - mówi Jacek Sadowski.

Jego zdaniem, zbyt często w kampaniach brandingowych zapomina się o produkcie oraz o tym jakie znaczenie ma dany produkt dla konsumentów, jakie jego walory są dla konsumentów ważne i na nich właśnie opierać filozofie danej marki. 

Czy ważne są działania PR w danej kategorii? - Generalnie to właśnie wiodące marki tworzą daną kategorię. Komuś musi zależeć, ktoś musi to zrobić. Kto to zrobi? Ten kto ma duży udział w rynku i kto na tym skorzysta. Jeżeli rynek jest rozdrobniony i jeden gracz ma 3-5% nie będzie się angażował, bo on poniesie koszty a inni skorzystają. Dlatego kategorie, aby wzrastać, potrzebują liderów, potrzebują wyścigu, rywalizacji a nawet walki, wtedy właśnie kategoria się rozwija. Oczywiście może się zebrać 10 producentów mających po 3-5%, mogą się dogadać złożyć na wspólną kampanię. Znane są takie kampanie na świecie, nawet w Polsce było kilka takich prób, ale niestety nam Polakom trudno się dogadać i w praktyce jest to mało realne. Jednoczymy się tylko w sytuacji poważnego zagrożenia, dotyczy to również marketingu. Za ewentualnym  porozumieniem musiałoby stać poważne zagrożenie dla wszystkich. Przykład: kampania na złość Putinowi zjedz jabłko! I znów czy to działało?

Podstawowy komunikacyjny błąd: klienci powinni kupować produkty dla własnych korzyści, a nie dlatego żeby komuś robić na złość. Dlatego w długim terminie nie pomogło to rynkowi i producentom jabłek – tłumaczy Jacek Sadowski.

Jak podkreśla ekspert, warto i właśnie należy tworzyć marki tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Nie ma kategorii w której marki nie zadziałają. - Już ponad 25 lat tworzymy produkty oraz wprowadzamy marki. Często na początku pracy nad strategiami słyszałem np. „po co mleku, po co wodzie czy telefonom branding”. Było tak w przypadku wielu kategorii, mówiono, że nie ma to sensu wydawanie pieniędzy na tworzenie marek w tej kategorii. Paradoksalnie najbardziej opłacalne jest robienie marek tam, gdzie ich nie ma. Potrzebna jest oczywiście do tego wiedza, merytoryczna baza, na podstawie której będziemy mogli przewidzieć wydarzenia i zachowania konsumentów w kategorii, której jeszcze nie ma – dodaje prezes Demo Effective Launching.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH