Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadowski, Demo na FRSiH: Start-upy wchodzą w nisze, które wkrótce będą mainstreamem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 13:21
Sadowski, Demo na FRSiH: Start-upy wchodzą w nisze, które wkrótce będą mainstreamem
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

- Start-up w branży spożywczej to innowacja, nowa idea produktu, wizja, która przynajmniej stworzy nową kategorię lub nowy model konsumpcji i stanie się z niszowego - masowym produktem - mówił Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas debaty pt. "Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju", Jacek Sadowski zwrócił uwagę, że organizacje start-upowe pracują zupełnie inaczej niż duże firmy, które mają zupełnie inne podejście do wprowadzania nowych produktów – mniej entuzjazmu, więcej przygotowań, badań, ludzi zaangażowanych w projekt.

- Rynek spożywczy jest rynkiem tradycyjnym. Trudniej jest wprowadzić na rynek coś czego jeszcze nie było. W branży nowych technologii czy IT wszystko zmienia się o wiele szybciej, produkt zaraz po debiucie staje się już przestarzałym technologicznie. Na rynku spożywczym też widzimy sporo zmian, ale są one bardziej płynne. Dla przykładu – o trendzie naturalnej żywności mówi się od ponad 20 lat i stale jest to nośny temat, wokół którego powstają i będą powstawać nowe produkty. Można założyć, że start-upy w branży spożywczej opierają się na technologiach, które sprawiają, że produkty stają się bardziej naturalne - podkreślił prelegent.

- To do obowiązków start-upu należy znalezienie niszy, która na razie jest tylko niszą, a za kilka lat będzie mainstreamem - dodał prezes Demo Effective Launching.

Jego zdaniem, istnieją dwie drogi rozwoju dla start-upu. Pierwsza to stworzenie nowej kategorii, co zaowocuje byciem jej liderem, a druga to wskoczenie na falę i wejście w kategorię, która już szybko rośnie. - Nie zawsze trzeba być na podium. Pozycja wicelidera także daje dobre marże, ale jest mniej ryzykowna, bo na liderze spoczywa budowa kategorii i edukacja konsumentów - dodał Jacek Sadowski.

CZYTAJ WIĘCEJ RELACJI Z X FRSiH!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH