Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sektor FMCG jest skazany na monitoring i analizy

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-08-2015, 19:06
Sektor FMCG jest skazany na monitoring i analizy
Janusz Małgorzaciak, dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Microsoft Dynamics (fot. mat.pras.)

Sektor FMCG charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem konkurencyjności i dynamicznymi zmianami zachowań konsumentów. Wymusza to na przedsiębiorstwach konieczność ciągłego monitorowania, analizy oraz modyfikacji procesów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji dostosowując je do wymagań klientów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Małgorzaciak, dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Microsoft Dynamics.

Firmy z branży dóbr szybko zbywalnych dostrzegły, że rozwiązania informatyczne stanowią element budowania ich trwałej przewagi konkurencyjnej w zmiennym otoczeniu biznesowym. - Ze względu na różnorodność procesów i transakcji charakterystycznych dla organizacji z tego sektora, należy zbudować stabilne i elastyczne środowisko informatyczne pozwalające na optymalizację procesów oraz zapewniające szybką reakcję na zmiany warunków gry rynkowej - komentuje Janusz Małgorzaciak.

- Z tego powodu firmy FMCG szukają rozwiązań, które będą miały bezpośredni wpływ na poprawę jakości obsługi klienta, lepsze planowanie i optymalizację kosztów, obsługę nowych, wyróżniających form sprzedaży czy zapewnienie mechanizmów zarządzania kategoriami produktów. Wszystko po to, by zapewnić lepsze dotarcie do konsumentów - dodaje.

Zmienna sytuacja gospodarcza uczuliła firmy z branży FMCG na kluczową kwestię zapewnienia oczekiwanego zwrotu z inwestycji. Właśnie z tego powodu, wprowadzenie rozwiązań informatycznych musi mieć bezpośredni wpływ na podniesienie rentowności prowadzonego biznesu, poprawę marży oraz zapewnienie szybkich i mierzalnych korzyści (Time to Benefit / Time to Profit).

Dotyczy to m.in. takich obszarów, jak optymalizacja planowania koszyka produktów, obsługa wielu kanałów sprzedaży (OmniChannel), zarządzanie polityką cenową i rabatową. - Pomimo dużej popularności i szerokiego użycia, firmy z branży FMCG w dalszym ciągu szukają mechanizmów przywiązywania klienta do swojej marki za pomocą elastycznych narzędzi budowania programów lojalnościowych - zauważa dyrektor Microsoft Dynamics.

- Tutaj oczywiście z pomocą przychodzą analityczne narzędzia CRM umożliwiające budowanie modeli zachowań konsumentów i dostosowywanie listy produktów do potrzeb konsumentów w oparciu o zaawansowane algorytmy - wskazuje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 13-09-2015, 00:41:
Monitoring zachowań klienta, analiza danych:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH