REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sektor FMCG wydał w 2015 roku ponad miliard złotych na reklamę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 08-02-2016, 17:59

Sektor FMCG zakończył 2015 rok z wynikiem ponad miliarda złotych wydanych na reklamę. Znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich świadczy o umacnianiu się rynku po kryzysie. Ostatni raz branża przekroczyła miliard złotych w 2010 roku - podaje dom mediowy Codemedia.

REKLAMA

Według analiz domu mediowego Codemedia w ostatnim kwartale poprzedniego roku sektor przeznaczył na promocję ponad 316 milionów złotych, czyli o niemal 52 mln zł więcej niż w czwartym kwartale 2014.

Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale 2015 roku przeznaczyli producenci słodyczy, wydając ponad 80 mln złotych, co w ujęciu rok do roku dało wzrost aż o 7 proc.  

Producenci produktów zbożowych, przetworów i przypraw utrzymali swój udział w inwestycjach mediowych na poziomie 16 proc. dzięki blisko 25 proc. wzrostowi inwestycji mediowych kwartał IV’14 do kwartału IV’15. Wydatki tego sektora w ostatnim kwartale roku 2015 wyniosły 51 mln złotych.

Największy wzrost w ujęciu kwartalnym odnotował sektor produktów mlecznych osiągając 11 proc. udziału (wzrost o 3 punkty procentowe) za przyczyną 64 proc. wzrostu inwestycji mediowych. Producenci produktów mlecznych, w omawianym okresie ulokowali ponad 34,5 mln złotych na promocję produktów.

Podobny udział uzyskała branża alkoholowa, jednak nie zmienił się on w stosunku do kwartału IV poprzedniego roku (wzrost inwestycji na poziomie 21 proc.). Reklamy alkoholi pochłonęły niemal 33,7 mln. Jedyny spadek w porównaniu do czwartego kwartału 2015 i 2014 roku zaliczyła kategoria żywności dla dzieci, na poziomie -10 proc.  

W ujęciu całorocznym, wydatki reklamowe całego sektora FMCG wzrosły o 8 proc. Najwyższymi wzrostami charakteryzowały się kategorie produktów mlecznych (wzrost o 22 proc.) oraz produktów zbożowych, przetworów i przypraw (19 proc). Ich producenci wydali w 2015 roku ponad 97 mln zł, czyli 9 proc. wydatków.

Pod względem kanałów mediowych, w których producenci z branży FMCG lokują swoje budżety reklamowe, czwarty kwartał 2015 roku nie przyniósł zaskoczenia – prym stale wiedzie reklama telewizyjna, która w tym okresie zagarnęła 68 proc. mediowych funduszy. Producenci wydali ponad 216 mln złotych, notując wzrost na poziomie 16 proc. w porównaniu do Q4 2014.  

Największe cięcia budżetów mediowych w sektorze FMCG dotknęły reklamy w Internecie, której udział spadł z 4,6 proc. w Q4 2014 do 2,6 proc. w Q4 2015.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH