REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw zaczyna doceniać bankowość internetową

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 23-07-2011, 16:24

Związek Banków Polskich ocenia, że zainteresowanie taką formą bankowości nadal będzie rosło po niewielkim spadku liczby aktywnych klientów odnotowanym w IV kwartale 2010 roku.

REKLAMA

Jak wynika z trzeciej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich zaprezentowanego na konferencji prasowej przez ostatnie 12 miesięcy o 6,43 proc. wzrosła liczba klientów z MSP korzystających z bankowości internetowej. Na koniec I kwartału 2011 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało w sumie 9,3 miliona Polaków. Jeżeli tempo przyrostu klientów indywidualnych będzie utrzymywać się na podobnym poziomie jak w minionych kwartałach, na koniec września pokonana powinna zostać magiczna granica 10 milionów aktywnych osób.

- Mimo że I kwartał zazwyczaj oznacza niewielkie spowolnienie w wydatkach konsumentów po okresie wzmożonych zakupów świątecznych w bankowości internetowej obserwujemy stałe wzrosty w najważniejszych kategoriach. Aktywnych użytkowników jest coraz więcej, obsługują oni też coraz większe kwoty. Jest to stała tendencja od kilku lat. Widać wyraźnie, że mimo zawirowań walutowych i gospodarczych, Polacy mają duże zaufanie do bankowości internetowej i cały czas przybywa nowych klientów, którzy się do niej przekonują - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Po okresie wyraźnego zahamowania liczba kart debetowych wzrosła najszybciej od półtora roku, o około 300 tysięcy sztuk. W przypadku kart kredytowych odnotowano odwrotną sytuację, ich liczba spada coraz szybciej. W tej chwili jest ich około 8,5 miliona, czyli tyle ile było ich w połowie 2008 roku. Banki nadal dokładnie analizują sytuację i możliwości finansowe klientów. Wielu klientów zapewne rezygnuje również z "plastiku", po tym kiedy minął bezpłatny okres korzystania.

Dane po I kwartale dotyczące wartości i liczby transakcji realizowanych kartami kredytowymi i debetowymi pokazują niewielkie spadki w porównaniu do stanu z końca 2010 roku, ale już na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy są już one znaczące. Szał zakupów świątecznych w listopadzie i grudniu spowodował sezonowe wysokie wzrosty w tym okresie. Pierwsze miesiące roku zazwyczaj są czasem swego rodzaju odpoczynku klientów od zakupów i wzmożonych wydatków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH