Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw zaczyna doceniać bankowość internetową

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 23-07-2011, 16:24

Związek Banków Polskich ocenia, że zainteresowanie taką formą bankowości nadal będzie rosło po niewielkim spadku liczby aktywnych klientów odnotowanym w IV kwartale 2010 roku.

Jak wynika z trzeciej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich zaprezentowanego na konferencji prasowej przez ostatnie 12 miesięcy o 6,43 proc. wzrosła liczba klientów z MSP korzystających z bankowości internetowej. Na koniec I kwartału 2011 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało w sumie 9,3 miliona Polaków. Jeżeli tempo przyrostu klientów indywidualnych będzie utrzymywać się na podobnym poziomie jak w minionych kwartałach, na koniec września pokonana powinna zostać magiczna granica 10 milionów aktywnych osób.

- Mimo że I kwartał zazwyczaj oznacza niewielkie spowolnienie w wydatkach konsumentów po okresie wzmożonych zakupów świątecznych w bankowości internetowej obserwujemy stałe wzrosty w najważniejszych kategoriach. Aktywnych użytkowników jest coraz więcej, obsługują oni też coraz większe kwoty. Jest to stała tendencja od kilku lat. Widać wyraźnie, że mimo zawirowań walutowych i gospodarczych, Polacy mają duże zaufanie do bankowości internetowej i cały czas przybywa nowych klientów, którzy się do niej przekonują - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Po okresie wyraźnego zahamowania liczba kart debetowych wzrosła najszybciej od półtora roku, o około 300 tysięcy sztuk. W przypadku kart kredytowych odnotowano odwrotną sytuację, ich liczba spada coraz szybciej. W tej chwili jest ich około 8,5 miliona, czyli tyle ile było ich w połowie 2008 roku. Banki nadal dokładnie analizują sytuację i możliwości finansowe klientów. Wielu klientów zapewne rezygnuje również z "plastiku", po tym kiedy minął bezpłatny okres korzystania.

Dane po I kwartale dotyczące wartości i liczby transakcji realizowanych kartami kredytowymi i debetowymi pokazują niewielkie spadki w porównaniu do stanu z końca 2010 roku, ale już na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy są już one znaczące. Szał zakupów świątecznych w listopadzie i grudniu spowodował sezonowe wysokie wzrosty w tym okresie. Pierwsze miesiące roku zazwyczaj są czasem swego rodzaju odpoczynku klientów od zakupów i wzmożonych wydatków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH