REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sektor MSP inwestuje niewiele w kształcenie pracowników

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 31-07-2014, 18:38

Znaczenie wiedzy i umiejętności pracowników ma ogromny wpływ na konkurencyjność i możliwości rozwoju przedsiębiorstwa. Raport PARP „Rozwijanie kompetencji przez dorosłych Polaków” pokazuje, że istnieje zależność między rozwojem firmy a inwestowaniem w kadry.

REKLAMA

Polscy przedsiębiorcy z sektora MSP nie przywiązują wagi do zarządzania kapitałem ludzkim w sposób strategiczny i długofalowy, ale przeznaczają większą część budżetu na nowe technologie. Według danych GUS małe i średnie przedsiębiorstwa na zakup sprzętu informatycznego przeznaczyły w 2012 r. łącznie około 1 mld zł., zaś wartość mediany w 2012 r. dla łącznych wydatków na kształcenie pracowników w mikro i małych firmach wyniosła odpowiednio 2 tys. zł i 3,5 tys. zł. - wynika z raportu PARP.

Wielu przedsiębiorców woli inwestować w nowoczesne rozwiązania IT niż w kapitał ludzki. Powszechna jest opinia, że pieniądze przeznaczone na najnowszy sprzęt szybciej się zwrócą niż środki przeznaczone na szkolenia pracowników. Z raportu PARP „Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2010-2011" z 2012 r. wynika, że wśród przedsiębiorców z sektora MSP, którzy rozważali skorzystanie z kredytu w związku z wprowadzeniem nowego produktu lub usługi, aż 36 proc. planowało wprowadzenie nowych rozwiązań informatycznych, a tylko 28 proc. wprowadzenie lub unowocześnienie systemu szkoleń pracowników.

Według opracowania Głównego Urzędu Statystycznego „Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013" łączna wartość wydatków przedsiębiorstw na zakup sprzętu informatycznego w 2012 r. wyniosła 3,4 mld zł, z czego około 1 mld zł stanowiły wydatki małych i średnich przedsiębiorstw. Z kolei raport PARP „Rozwijanie kompetencji przez dorosłych Polaków" w ramach IV edycji projektu Bilans Kapitału Ludzkiego pokazuje, że działania związane z rozwojem kompetencji i kwalifikacji podejmują częściej duże firmy (ponad 90 proc.) niż mikro i małe przedsiębiorstwa (odpowiednio 67 proc. i 79 proc.), które zdecydowanie stawiają na potencjał nowych technologii niż rozwój swoich pracowników.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH