Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sektor MŚP realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych

  • Autor: pr
  • Data: 11-09-2013, 12:18

47 proc. małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo średnia roczna kwota przeznaczona przez firmy z sektora MSP, na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych, w 2012 roku była wyższa o 11 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

Takie wyniki jednoznacznie wskazują, że nie tylko duże firmy, ale również te zatrudniające do 250 pracowników rozumieją znaczenie i skuteczność motywacji w B2B decydując się na prowadzenie programów wsparcia sprzedaży. Dostrzegają także korzyści płynące z ich realizacji, mimo wciąż pojawiających się informacji o kryzysie i trudnej sytuacji wielu organizacji.

Zgodnie z wynikami badania prawie 90 proc. programów realizowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa w 2012 roku to projekty lojalnościowe o budżecie nieprzekraczającym 500 000 złotych. Przedsiębiorstwa zaliczane do MSP koncentrują się na prowadzeniu akcji wsparcia sprzedaży skierowanych do partnerów biznesowych, ponieważ na bardzo konkurencyjnym aktualnie rynku starają się zaoferować kontrahentom dodatkową wartość, a programy lojalnościowe są doskonałą alternatywą dla typowych działań wizerunkowych czy ATL-owych.

Działania BTL mają bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, a ich efekty są widoczne w stosunkowo krótkim czasie od momentu rozpoczęcia, co najczęściej przesądza o ich realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa działające w Polsce.

Małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach realizowanych programów wsparcia sprzedaży wykorzystywały najczęściej następujące typy nagród: upusty i rabaty (61 proc.), nagrody rzeczowe (52 proc.), kupony (25 proc.) i karty przedpłacone (11 proc.), co w praktyce pokrywa się z wyborami całego rynku. Ponieważ aktualnie w akcjach lojalnościowych jednym z najbardziej cenionych przez uczestników elementów jest możliwość samodzielnego wyboru nagrody, dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się takie rozwiązania jak kupony premiowe i karty przedpłacone.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH