Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Seniorzy mają problem z upadłością konsumencką

Z analiz ekspertów upadłości konsumenckiej PMR Restrukturyzacje SA wynika, że największy problem z ubieganiem się o umorzenie długów mają osoby powyżej 60 roku życia. Dane BIK i BIG infoMonitor z ostatnich 3 lat wskazują, że trend powoli ulega zmianie – we wnioskach o UK od 2015 do końca 2018 zwiększył się z 32 do 39 proc. udział osób po 56 roku życia. Z czego wynika niechęć osób starszych do UK? Dlaczego nie zgłaszają się do sądów z wnioskami mimo krytycznych problemów finansowych?


Autor: informacja prasowa
Data: 26-03-2019, 16:47

Specjaliści upadłości konsumenckiej PMR Restrukturyzacje SA wskazują, że zdecydowana większość osób starszych, dzisiejszych emerytów, którzy z różnych przyczyn popadli w poważne kłopoty finansowe, ukrywa ten fakt przed znajomymi i rodziną, o ile to możliwe. Większość z nich także nadal nie rozumie, jak działa instytucja upadłości konsumenckiej i jak z niej skorzystać. Trzecią barierą jest wypełnienie wniosku o UK, który zawiera sporo trudnych prawniczych pojęć, oraz zebranie dokumentacji niezbędnej do przedstawienia obecnego stanu swojego zadłużenia.

– Wstyd, skomplikowany wniosek oraz niewiara w powodzenie procesu to najwięksi wrogowie starszych osób w potrzebie – komentuje sytuację Joanna Nowicka, specjalistka ds. upadłości konsumenckiej w PMR Restrukturyzacje SA.

– Starsze osoby zrobią naprawdę wszystko, aby ukryć swoje długi. Walczą o płacenie wszystkich rachunków na czas, sprzedając wszystko, co się da, i pożyczając od lichwiarskich firm, parabanków, pogłębiając tylko swoje problemy – dodaje Joanna Nowicka.

Według większości specjalistów, aby cały proces przywracania ludzi do normalnego życia, wyciągania ich z sytuacji ukrywania się przed windykatorami i komornikami sprawnie działał, potrzebne są ludzkie zrozumienie, empatia i wsparcie w trakcie całego procesu ubiegania się o upadłość konsumencką. Ten ludzki wymiar trudny jest do określenia przez ustawę i najczęściej zaspokajany przez osoby najbliższe oraz doradców restrukturyzacyjnych, prawników, osoby, które pośredniczą w przeprowadzeniu tego procesu.

– Ustawodawca oprócz ciągłej liberalizacji przepisów czy obniżenia sądowej stawki wniosku do 30 złotych likwiduje kolejne bariery ograniczające dostęp do instytucji UK dla osób najbardziej potrzebujących – tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

– Rolą doradców, prawników, osób pierwszego kontaktu jest ludzkie, indywidualne podejście do osób, które zgłaszają się z pytaniem o procedury, koszty i czas potrzebny do uzyskania wolności od długów. To umiejętności miękkie, których nie uczy się na studiach prawniczych, i z naszego doświadczenia wynika, że bardzo często są to pracownicy socjalni, osoby, które mają doświadczenie w pracy z ludźmi borykającymi się z różnorakimi problemami, mają to coś niezbędne do przeprowadzenia procesu do końca – mówi Małgorzata Anisimowicz.

więcej informacji:

seniorzy RSS ALERT    /    PMR Restrukturyzacje RSS ALERT    /    Joanna Nowicka RSS ALERT    /    upadłość konsumencka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • puenta 2019-03-27 11:11:58
    niestety ale takie problemy dosięgają nie tylko seniorów.. jestem młodsza a już mam problemy finansowe. najlepszą opcją jest szybka spłata, umożliwia mi to spoko widykator czyli kruk. nie traktują mnie jak nieudacznika tylko wychodzą z założenia, że każdemu może się zdarzyć takie niepowodzenia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.179.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.