Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Seniorzy mają problem z upadłością konsumencką

Strona 2 z 2


Autor: informacja prasowa
Data: 26-03-2019, 16:47

Polscy seniorzy w przeważającej większości z jednej strony cenią sobie zasady, w jakich zostali wychowani, przestrzegają przepisów, płacą rachunki na czas i chcą być przez swoich sąsiadów i znajomych postrzegani jako porządni, z drugiej zaś – mają do dyspozycji skromne emerytury i często zwykły zbieg okoliczności sprawia, że wpadają w pułapki pożyczek, których nie są w stanie już spłacić. Poręczenie pożyczki wnukom, chwilówka na święta, zepsutą pralkę czy pomoc córce w spłacie zadłużenia to czasami pułapki, które w ciągu kilku miesięcy doprowadzają ich na skraj ubóstwa.

– Widzimy bardzo pozytywne i racjonalne podejście sądów do problemów emerytów – mówi Małgorzata Anisimowicz.

– Znamy jednak sporo przypadków, w których mimo jednoznacznie pozytywnych rokowań wniosku o upadłość osoby starsze nie były w stanie dokończyć procesu, bały się pójść na rozprawę do sądu, aby odpowiedzieć na dodatkowe pytania sędziego. To problem ludzki, nie ustawowy, z którym my jako społeczeństwo musimy sobie jakoś poradzić – dodaje Małgorzata Anisimowicz.

Przypomnijmy, że w pierwszym roku funkcjonowania nowego prawa upadłościowego, czyli w 2015, upadłość ogłosiło ponad 2,1 tys. osób, w 2016 – 4,4 tys., w 2017 już prawie 5,5 tys., a w zeszłym roku ponad 6,5 tys. osób. To liczba osób, które wracają do normalnego funkcjonowania w społeczeństwie, wracają do płacenia rachunków i podatków, życia bez wstydu i niejednokrotnie do układania od nowa relacji międzyludzkich.

Kolejna liberalizacja utknęła w Ministerstwie Sprawiedliwości na etapie zbierania opinii, tymczasem liczba osób zainteresowanych oddłużeniem stale rośnie, co powinno cieszyć. Według specjalistów te liczby nie oznaczają wzrostu rzeczywistej liczby osób zadłużonych, lecz raczej aktywizację dłużników do podjęcia działań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

seniorzy RSS ALERT    /    PMR Restrukturyzacje RSS ALERT    /    Joanna Nowicka RSS ALERT    /    upadłość konsumencka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • puenta 2019-03-27 11:11:58
    niestety ale takie problemy dosięgają nie tylko seniorów.. jestem młodsza a już mam problemy finansowe. najlepszą opcją jest szybka spłata, umożliwia mi to spoko widykator czyli kruk. nie traktują mnie jak nieudacznika tylko wychodzą z założenia, że każdemu może się zdarzyć takie niepowodzenia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.252.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.