Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Sezonowość a skalowalność technologii

Sezonowość w ujęciu biznesowym oznacza zwiększone zainteresowanie daną usługą lub produktem, wynikające z sezonu. To zjawisko, w kontekście rosnącej roli Internetu w obszarze handlu, sprawia, że coraz częściej jesteśmy świadkami sytuacji, w której liczba osób kupujących i transakcji w sieci zmienia się w zależności od daty - mówi Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud.


Autor: portalspożywczy.pl
Data: 20-02-2019, 15:05

Taki scenariusz ma miejsce np. przed świętami Bożego Narodzenia, podczas sezonów wyprzedaży oraz – w przypadku sektora turystycznego – przed i w trakcie okresów wakacji i ferii. Co to oznacza dla sprzedających? Oczywiście większe zyski, ale również ryzyko wystąpienia problemów z infrastrukturą informatyczną. Te z kolei mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie biznesu i obsługę klientów.

Zmienne natężenie ruchu na stronie

Według najnowszego badania Travel Planet ,,Raport podróżnika 2018”1 w ostatnich latach zaobserwowano znaczny wzrost rezerwacji wypoczynku przez biura podróży (o 40 proc.) Według UNWTO (Światowa Organizacja Turystyki) tylko w 2017 roku odnotowano aż 1,323 mld podróży zagranicznych. Przychody sektora turystycznego w ujęciu globalnym osiągnęły 1,34 biliona dolarów, dając tym samym najlepszy wynik od 2010 roku2. Dane dotyczące zakupu oraz rezerwacji ofert First Minute wzrosły o ok. 45 proc. w porównaniu do lat poprzednich, a rekordowym miesiącem, w którym biura odnotowały największą dynamikę był styczeń. Natężenie strony pod wpływem wcześniejszych zakupów wycieczek wzrosło o 50 proc. Tak duże zainteresowanie stroną związane jest z ryzykiem utraty ciągłości pracy systemu. W praktyce oznacza to awarię systemu oraz brak możliwości korzystania ze strony, co często przekłada się na słabsze wyniki oraz niezadowolenie klientów.

Awaria systemu

Na początku grudnia 2018 r. weszła w życie ustawa dotycząca wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich za pośrednictwem platformy ZUS. E-recepty miały ułatwić pacjentom korzystanie z usług lekarskich oraz przyspieszyć ich dostarczanie do pracodawców. Już w pierwszy poniedziałek po wprowadzeniu w życie elektronicznych recept, serwery Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przeżyły oblężenie. Na skutek tego możliwość logowania się do systemu – zarówno przez lekarzy, jak i pacjentów – stała się niemożliwa. Podobnie sytuacja wyglądała podczas popularnych akcji promocyjnych, jakimi są Black Friday oraz Cyber Monday. Internauci spragnieni sezonowych wyprzedaży oraz rabatów oblegają strony sklepów co sprawia, że serwery nie wytrzymują tak dużego napięcia. Taka awaria zdarzyła się m.in. Orange, czy Media Expert. Podobna sytuacja miała miejsce na początku tego roku, podczas zapisów na wrocławski półmaraton. Wydarzenie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że już po kilkunastu minutach nastąpiła awaria serwerów obsługujących stronę. Usterkę naprawiano dopiero następnego dnia.

więcej informacji:

Marcin Zmaczyński RSS ALERT    /    Aruba Cloud RSS ALERT    /    IT RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.