Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Sieci handlowe coraz częściej będą inwestowały we własną produkcję

Jeronimo Martins Polska uruchomił niedawno fabrykę zup, którymi będzie zastępował te zamawiane na zewnątrz. To nie pierwszy przypadek budowy przez sieć handlową własnego zaplecza produkcyjnego - czytamy w Pulsie Biznesu.

Sieci handlowe coraz częściej będą inwestowały we własną produkcję
fot. shutterstock

Niedawno portugalskie media informowały o planach uruchomienia mleczarni Jeronimo Martins na rodzimym rynku. Przez dłuższy czas zagrożeni czuli się przetwórcy mięsa - gdyż po rynku krążyła plotka, że JMP kupuje jednego z branżowych producentów. Nic takiego się jednak nie stało.

Działania Biedronki nie są odosobnione. Aktywa produkcyjne ma również jej główny dyskontowy konkurent - Lidl. Sieć posiada np. fabrykę czekolady w Niemczech.

Marki własne dla dyskontów stanowią fundament, choć szczyt ich popularności może być już za nami. Według firmy badawczej Iri, w całej Europie udział marek własnych w sprzedaży artykułów szybkozbywalnych w ubiegłym roku spadł z 38,9 do 38,3 proc. Na samodzielną produkcję żywności decydują się nie tylko dyskonty, tradycyjnie walczące o jak najniższe ceny. Sił próbują też supermarkety — własne wędzarnie ma większość sklepów Intermarche w Polsce.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkcja dań gotowych RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.