Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe dyktują warunki współpracy firmom logistycznym

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-10-2017, 14:13
Sieci handlowe dyktują warunki współpracy firmom logistycznym
Agnieszka Haik / fot. Raben

Największym kanałem dystrybucji dóbr FMCG są sieci handlowe. To one dyktują w znacznej mierze warunki współpracy. Jeśli na to nałożymy plany producentów, związane z realizacją sprzedaży, to na koniec miesiąca możemy zaobserwować znaczny wzrost wolumenowy. – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Haik, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.

Toteż w przypadku tego kanału dystrybucji mamy do czynienia z przesyłkami częściowymi (kilka – kilkanaście palet) oraz, w dużej mierze, z całopojazdowymi i ten trend jest zachowany – zauważa.

Rynek FMCG, czyli rynek dóbr szybko rotujących, jest jedyny z tych, na którym zauważalny jest znaczny wzrost. W roku 2016 wartość polskiego rynku FMCG wzrosła o 4,3 procent w stosunku do poprzedniego roku. Dodatkowo, na kolejne lata, prognozuje się jego dalszy wzrost, między innymi za sprawą wzrostu wolumenów, podyktowanych zwiększoną konsumpcją

- Wspomniany wzrost przekłada się również na zwiększenie wielości średniej przesyłki dostarczanej do Centrów Dystrybucyjnych (CD) sieci handlowych. Co więcej, możliwość weekendowych rozładunków, tj. zwiększenie częstotliwości, nie wpłynęła na zmianę w ograniczeniu gabarytu dostawy – uważa Agnieszka Haik.

Rynek detaliczny skraca czasy dostaw, co przekłada się na wzrost częstotliwości przy mniejszej przesyłce takiej jak pół-paleta czy paczka, a odzwierciedla potrzeby i zachowania finalnego konsumenta. Dla operatora logistycznego, który na co dzień zarządza jednostka paletową (która średnio stanowi 300kg i 1cbm), organizacja i logistyka małych przesyłek może stanowić wyzwanie. - O ile definicja pół-palety, wchodzi do codziennego obiegu, o tyle paczki już nie koniecznie. Tu prymat wiedzie logistyka przesyłek kurierski, która już w pełni spełnia, w tym zakresie oczekiwania branży FMCG – mówi dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH