Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Sieci handlowe dyktują warunki współpracy firmom logistycznym

Największym kanałem dystrybucji dóbr FMCG są sieci handlowe. To one dyktują w znacznej mierze warunki współpracy. Jeśli na to nałożymy plany producentów, związane z realizacją sprzedaży, to na koniec miesiąca możemy zaobserwować znaczny wzrost wolumenowy. – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Haik, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.

Sieci handlowe dyktują warunki współpracy firmom logistycznym
Agnieszka Haik / fot. Raben

Toteż w przypadku tego kanału dystrybucji mamy do czynienia z przesyłkami częściowymi (kilka – kilkanaście palet) oraz, w dużej mierze, z całopojazdowymi i ten trend jest zachowany – zauważa.

Rynek FMCG, czyli rynek dóbr szybko rotujących, jest jedyny z tych, na którym zauważalny jest znaczny wzrost. W roku 2016 wartość polskiego rynku FMCG wzrosła o 4,3 procent w stosunku do poprzedniego roku. Dodatkowo, na kolejne lata, prognozuje się jego dalszy wzrost, między innymi za sprawą wzrostu wolumenów, podyktowanych zwiększoną konsumpcją

- Wspomniany wzrost przekłada się również na zwiększenie wielości średniej przesyłki dostarczanej do Centrów Dystrybucyjnych (CD) sieci handlowych. Co więcej, możliwość weekendowych rozładunków, tj. zwiększenie częstotliwości, nie wpłynęła na zmianę w ograniczeniu gabarytu dostawy – uważa Agnieszka Haik.

Rynek detaliczny skraca czasy dostaw, co przekłada się na wzrost częstotliwości przy mniejszej przesyłce takiej jak pół-paleta czy paczka, a odzwierciedla potrzeby i zachowania finalnego konsumenta. Dla operatora logistycznego, który na co dzień zarządza jednostka paletową (która średnio stanowi 300kg i 1cbm), organizacja i logistyka małych przesyłek może stanowić wyzwanie. - O ile definicja pół-palety, wchodzi do codziennego obiegu, o tyle paczki już nie koniecznie. Tu prymat wiedzie logistyka przesyłek kurierski, która już w pełni spełnia, w tym zakresie oczekiwania branży FMCG – mówi dyrektor ds. rozwoju biznesu, Grupa Raben.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Haik RSS ALERT    /    Raben RSS ALERT    /    Raben Polska RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    rynek FMCG w Polsce RSS ALERT    /    logistyka dla FMCG RSS ALERT    /    logistyka FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.