Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe szukają tańszych rozwiązań logistycznych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-12-2017, 11:20
Sieci handlowe szukają tańszych rozwiązań logistycznych
Mateusz Barycza /fot. Raben

Dynamika rozwoju branży retail, mimo iż ciągle wysoka w Polsce, spada. W związku z tym, sieci handlowe coraz częściej znajdują czas na poszukiwanie lepszych, bardziej optymalnych kosztowo i organizacyjnie rozwiązań dla swoich modeli logistycznych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mateusz Barycza, Krajowy Menedżer ds. Kluczowych Klientów, Raben Logistics Polska.

Jego zdaniem, ten trend na pewno będzie się utrzymywał, ponieważ logistyka jest znaczącym kosztem działalności sieci handlowych, a przy tym dobrze zorganizowana i wyprzedzająca rynek, może stanowić ogromną przewagę konkurencyjną. - Tym bardziej, że od dłuższego czasu mamy do czynienia ze zjawiskiem tzw. omnichannel co powoduje, że wymagania w każdym z kanałów stają się coraz bardziej różnorodne – dodaje Mateusz Barycza.

Zaznacza, że wymagania w odniesieniu do operatorów logistycznych są wypadkową przyjętego przez daną sieć modelu logistycznego oraz ustaleń komercyjnych pomiędzy siecią handlową i dostawcami. Innymi słowy odpowiedni poziom serwisu to kwestia umiejętnego budowania rozwiązań logistycznych na linii sieć handlowa – dostawca sieci handlowej – operator logistyczny

- Wymagania stawiane operatorom logistycznym w zakresie transportu i magazynowania od zawsze były wysokie. Ponadto, w ostatnich latach mamy do czynienia z dużą konkurencją na rynku retail co powoduje, że aspekt logistyki, która niewątpliwie kreuje przewagę konkurencyjną zyskuje na znaczeniu. Tym samym i tak już wysokie standardy i oczekiwania wzmagają się oraz odnoszą się nie tylko do terminowości i jakości, ale również do ogromnej elastyczności i gotowości do wdrażania rozwiązań, które wspierają rozwój i innowacyjność łańcucha dostaw sieci handlowych. Operatorzy logistyczni są skłonni inwestować w rozwój i współpracę z sieciami handlowymi. Ważne jest jednak, aby budując kolejne elementy wartości dodanej w całym łańcuchu dostaw zdawać sobie również sprawę z wyzwań jakie niesie rynek pracy i dostępność zasobów transportowych – mówi Mateusz Barycza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.