Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe szukają tańszych rozwiązań logistycznych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-12-2017, 11:20
Sieci handlowe szukają tańszych rozwiązań logistycznych
Mateusz Barycza /fot. Raben

Dynamika rozwoju branży retail, mimo iż ciągle wysoka w Polsce, spada. W związku z tym, sieci handlowe coraz częściej znajdują czas na poszukiwanie lepszych, bardziej optymalnych kosztowo i organizacyjnie rozwiązań dla swoich modeli logistycznych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mateusz Barycza, Krajowy Menedżer ds. Kluczowych Klientów, Raben Logistics Polska.

Jego zdaniem, ten trend na pewno będzie się utrzymywał, ponieważ logistyka jest znaczącym kosztem działalności sieci handlowych, a przy tym dobrze zorganizowana i wyprzedzająca rynek, może stanowić ogromną przewagę konkurencyjną. - Tym bardziej, że od dłuższego czasu mamy do czynienia ze zjawiskiem tzw. omnichannel co powoduje, że wymagania w każdym z kanałów stają się coraz bardziej różnorodne – dodaje Mateusz Barycza.

Zaznacza, że wymagania w odniesieniu do operatorów logistycznych są wypadkową przyjętego przez daną sieć modelu logistycznego oraz ustaleń komercyjnych pomiędzy siecią handlową i dostawcami. Innymi słowy odpowiedni poziom serwisu to kwestia umiejętnego budowania rozwiązań logistycznych na linii sieć handlowa – dostawca sieci handlowej – operator logistyczny

- Wymagania stawiane operatorom logistycznym w zakresie transportu i magazynowania od zawsze były wysokie. Ponadto, w ostatnich latach mamy do czynienia z dużą konkurencją na rynku retail co powoduje, że aspekt logistyki, która niewątpliwie kreuje przewagę konkurencyjną zyskuje na znaczeniu. Tym samym i tak już wysokie standardy i oczekiwania wzmagają się oraz odnoszą się nie tylko do terminowości i jakości, ale również do ogromnej elastyczności i gotowości do wdrażania rozwiązań, które wspierają rozwój i innowacyjność łańcucha dostaw sieci handlowych. Operatorzy logistyczni są skłonni inwestować w rozwój i współpracę z sieciami handlowymi. Ważne jest jednak, aby budując kolejne elementy wartości dodanej w całym łańcuchu dostaw zdawać sobie również sprawę z wyzwań jakie niesie rynek pracy i dostępność zasobów transportowych – mówi Mateusz Barycza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 093) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH