Sieci handlowe wymuszają ewolucję firm logistycznych

Dostawcze sieci handlowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie, wymagając tym samym od dostawców usług zwiększonej responsywności oraz umiejętności udoskonalania siebie samych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marc Pastuzak, dyrektor zarządzający XPO Logistics Polska.
Jak mówi, przedsiębiorstwa ciągle rozszerzają swoje asortymenty i potrafią sprostać coraz bardziej wymagającym wyzwaniom stawianym przez klientów. Częstotliwość dostaw również się zwiększa, co ma na celu utrzymanie świeżości oferty oraz ograniczanie zapasów w punkcie dystrybucji. Popyt staje się coraz bardziej nieprzewidywalny, zaś kampanie promocyjne mają znaczący wpływ na zachowania konsumentów. W ofercie pojawia się więcej artykułów przemysłowych, często o dużej wartości. - Z tych względów, oraz w warunkach „bez-zapasowej” gospodarki, znacząco wzrosły wymagania naszych klientów jeśli chodzi o elastyczne i opłacalne rozwiązania – wyjaśnia Marc Pastuzak.
Podkreśla, że sieci dystrybucji oraz systemy informatyczne i zarządzania danymi muszą być zaadaptowane, np. aby mogły obsłużyć dodatkowe referencje w ramach dotychczasowej infrastruktury lub np. żeby mogły przystosować dedykowane magazyny spożywcze do obsługi dóbr nie-spożywczych. - Obserwujemy, że rozwiązania IT dotąd dedykowane dla branż tekstylnych, przemysłowych i e-commerce zaczynają znajdować zastosowanie w branży spożywczej – mówi dyrektor XPO Logistics Polska.
- W XPO, nasza kultura jest ściśle powiązana z tymi rozwijającymi się oczekiwaniami i potrzebami. Działamy prężnie, jesteśmy przedsiębiorczy i zorientowani na klienta – posiadamy wszystkie niezbędne kwalifikacje do operowania na rynku w bieżących warunkach – podkreśla.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!