Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Siemens na FRSiH: Klienci szukają czegoś, co przykuje ich uwagę

– Klienci ciągle szukają czegoś nowego: nowych produktów, nowych opakowań, czegoś, co przykuje ich uwagę w sklepie – mówił Jakub Sokolewicz, Manufacturing Business Consultant, Siemens Industry Software podczas prezentacji wygłoszonej w debacie Produkt i firma spożywcza „nowej ery”, która odbyła się w ramach FRSiH.

Siemens na FRSiH: Klienci szukają czegoś, co przykuje ich uwagę

Klienci na półkach widzą szeroką gamę produktów. Co zrobić, żeby wybrali nasz produkt, czyli jak wygrać w alejce zakupowej?

Jak wskazał Jakub Sokolewicz, należy zwracać uwagę zwłaszcza na 3 czynniki: pokolenie Y, opakowania i etykiety oraz na jakość.

– Pokolenie Y korzysta z technologii i charakteryzuje się tym, że bardzo często zmienia decyzje i nie jest lojalne wobec marek – tłumaczył ekspert Siemens Industry Software.

Kolejnym ważnym elementem są opakowania i etykiety.

– Osoba, która ma teraz trzydzieści parę lat, wraca z pracy i robi zakupy telefonem komórkowym. To nie jest przyszłość, to teraźniejszość – podkreślił prelegent.

Trzecim, najważniejszym dziś czynnikiem, jest jakość produktu. Konsumenci są w stanie wydać więcej pieniędzy za lepszą jakość.

Manufacturing Business Consultant, Siemens Industry Software stwierdził, Rynek FMCG jest niesamowicie unikalny. Nie można jednak zapominać o zmienności decyzji i braku lojalności klientów.

– Klient jest teraz w stanie skakać z marki na markę, ponieważ albo jest tańsza, albo ma lepszą jakość – stwierdził.

Innym ważnym tematem jest świadomość żywieniowa. – Klient robi reaserch wcześniej i wie, jaki chce mieć skład produktu – tłumaczył Sokolewicz.

Klienci ciągle szukają czegoś nowego: nowych produktów, nowych opakowań, czegoś, co przykuje ich uwagę w sklepie. Rośnie przy tym dostęp do globalnego rynku produktu. Konsumenci mogą robić zakupy w każdym możliwym miejscu na świecie. Są też dobrze poinformowani. Często przed wyjściem na zakupy już wiedzą, co chcą kupić, bo czytali o tym w internecie.

– Są tzw. trzy momenty prawdy: pierwszy moment prawdy, to kiedy klient wchodzi do sklepu i sięga po produkt. Drugi moment prawdy, kiedy klient wraca do sklepu i jeszcze raz sięga po ten sam produkt, oraz zerowy moment prawdy, kiedy klient wchodzi na stronę internetową i dowiaduje się o produkcie wcześniej – tłumaczył ekspert Siemens,

Jak pozostać konkurencyjnym? – Jako firma spożywcza należy brać pod uwagę 4 główne wyzwania: skracanie czasu dostawy na półkę (nie możemy sobie pozwolić na to, żeby konkurencja nas wyprzedziła), elastyczność i personalizację oraz standardy jakościowe – wymienił.

– Aby wyjść naprzeciw tym wyzwaniom najważniejsza jest cyfryzacja: scyfryzowanie zarządzania produkcją, zaawansowane planowanie i harmonogramowanie produkcji, zarządzanie jakością oraz raportowanie i analiza – podsumował Jakub Sokolewicz .

Jakub Sokolewicz był prelegentem debaty Produkt i firma spożywcza "nowej ery", która odbyła się 5 listopada 2018 roku w ramach XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Siemens RSS ALERT    /    Jakub Sokolewicz RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.