Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Silver generation – wyzwanie dla marek spożywczych

Starzenie się społeczeństwa jest jednym z najważniejszych trendów demograficznych w Polsce. Obecnie jesteśmy najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej, wynika to m.in. z wydłużania się przeciętnego trwania życia, drugi czynnik to niski poziom dzietności. W Polsce jest coraz więcej babć, a coraz mniej wnuczek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Strategy Director w Agencji Grandes Kochonos.

Silver generation – wyzwanie dla marek spożywczych
Karolina Liberka, Strategy Director w Agencji Grandes Kochonos. Fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-08-2018, 10:56

- Dyskusja na temat starzenia się naszego społeczeństwa trwa od kilku lat, osób w wieku 60+ jest w naszym kraju już ponad 9 mln, obecnie stanowią 24 proc. ludności kraju. Nie da się ukryć, że zachodzące zmiany demograficzne są wyzwaniem dla prowadzonej polityki publicznej, jednocześnie są dużą szansą rozwoju dla wielu segmentów rynku komercyjnego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Strategy Director w Agencji Grandes Kochonos.

- Pomimo tego, że w naszym kraju o starzejącym się społeczeństwie i jego następstwach dla gospodarki mówi się od jakiegoś czasu, dojrzali konsumenci byli pomijani w ofertach rynku spożywczego i wciąż stanowią margines na tle innych grup docelowych. Na demograficzne zmiany, co było naturalną koleją rzeczy, najszybciej zareagował rynek farmaceutyczny, szeroko pojęty rynek opieki, następnie segment turystyczny z pełną ofertą wypoczynku dla osób dojrzałych. Dopiero od kilku lat tzw. „silversi” mogą znaleźć dla siebie produkty w segmencie spożywczym - dodaje.

- W 2013 roku pionierski produkt skierowany do osób 50+ na rynek wprowadził Danone, produktem dedykowanym osobom dojrzałym był Actimel 50+, zawierający dodatek magnezu. Reklamowany był hasłem „poczuj siłę wieku”. Wydaje się, że było to zbyt wcześnie, ponieważ produkt zniknął z rynku - tłumaczy ekspertka.

Dodaje, że marki nie rezygnują z prób przejęcia starszej grupy konsumentów i w tym roku na rynku pojawił się produkt marki Bakoma – Bakoma Senior Active - jogurt funkcjonalny. - Zobaczymy, czy produkt przetrwa próbę czasu i zdobędzie lojalność tej grupy - mówi. 

Jej zdaniem marki spożywcze stoją przed kilkoma wyzwaniami w związku z produktami skierowanymi do osób dojrzałych. Jednym z nich jest niewiedza społeczeństwa na temat starości. Nikt nie tłumaczy, jak proces starzenia przebiega i jak się do niego przygotować. Co powoduje, że dojrzałe osoby nie wiedzą, jak powinny się odżywiać, jakich elementów w diecie może im zabraknąć. Marki powinny przyjąć rolę edukatora w tym temacie, jeśli chcą zdobyć zaufanie i lojalność konsumentów.

- Kolejnym wyzwaniem jest singularyzacja starości, wiele dojrzałych osób prowadzi jednoosobowe gospodarstwa domowe. Jeśli powiązać to z czynnikiem fizjologicznym - seniorzy mniej czują pragnienie i głód, zaś masa wątroby spada o 30-40 proc. w związku z tym zmniejszają się potrzeby żywieniowe – mamy jasną informację, że będzie to wpływać na liczbę kupowanych produktów, a także ich mniejszą objętość - wyjaśnia Karolina Liberka.

więcej informacji:

marki spożywcze RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Grandes Kochonos RSS ALERT    /    silver generation RSS ALERT    /    konsumenci 50+ RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    żywność dla seniorów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.