Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Skokowo wzrosła rotacja na polskim rynku pracy

  • Autor: PAP
  • Data: 19-04-2011, 13:51
Skokowo wzrosła rotacja na polskim rynku pracy

W ciągu minionego półrocza 27,1 proc. pracowników zmieniło pracę, najczęstszym powodem była restrukturyzacja firm - wynika z badania "Monitor Rynku Pracy", które przeprowadziła agencja Randstad. W porównaniu z listopadowym badaniem oznacza to wzrost o ok. 10 proc.

W listopadzie 2010 r. dane wskazywały na 17,3 proc. osób, które zmieniły pracę w ciągu ostatniego półrocza. Polska wyróżnia się tu znacznie na tle innych badanych krajów - np. w Wielkiej Brytanii odsetek osób, które zmieniły pracę, wyniósł 20 proc., w Czechach 18,2 proc., we Francji 16,4 proc., a na Węgrzech 10,9 proc.

Głównym powodem zmiany pracy w Polsce była reorganizacja struktury poprzedniego pracodawcy (28 proc. przypadków). 23 proc. badanych zmieniło pracę, by polepszyć sobie warunki.

Badanie pokazało także, że 15 proc. zatrudnionych aktywnie poszukuje innej pracy, jedna trzecia tej grupy to osoby w wieku 55-64 lat.

35 proc. badanych dostrzega duże lub umiarkowane ryzyko utraty pracy w ciągu kolejnego półrocza.

Jednocześnie Polaków charakteryzuje "specyficznie wysokie" na tle innych badanych krajów przekonanie o łatwości znalezienia nowego zatrudnienia. Szanse na znalezienie porównywalnego zajęcia widzi 69 proc. badanych, 75 proc. jest przekonanych, że udałoby się im znaleźć jakiekolwiek zajęcie.

Ponadto blisko trzech na czterech badanych przyznało, że jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z aktualnie wykonywanej pracy. Pracownicy sektora państwowego są bardziej zadowoleni (77 proc.) niż pracownicy firm prywatnych (70 proc.).

Badanie pokazuje też indeks mobilności, badający prawdopodobieństwo zmiany pracodawcy w ciągu 6 miesięcy. W lutowym badaniu wyniósł on 117 pkt, tj. wzrósł o 9 pkt od listopada 2010 roku.

W badaniu zapytano też pracowników, czy i jak korzystają z mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Twitter, Golden Line, Linkedin czy Nasz Klasa. 66 proc. badanych zadeklarowało, że w czasie pracy ma dostęp do komputera, a co drugi do mediów społecznościowych. Dwóch na trzech respondentów posiada na nich osobisty profil.

67 proc. respondentów jest świadoma, że pracodawca może obserwować prywatny profil pracownika na portalach społecznościowych, co trzeci respondent (36 proc.) deklaruje, że otrzymał od pracodawcy wytyczne dotyczące obecności na tych portalach. Ponad połowa badanych (54 proc.) uważa, że obecność w mediach społecznościowych może im pomóc w znalezieniu pracy, jednocześnie 69 proc. przyznaje, że korzysta z tych mediów jedynie w celach pozazawodowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH