Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spadają wydatki na reklamę w TV, rośnie rola reklam w internecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2014, 15:00

Coraz mniej Polaków ogląda telewizję, a jedną z przyczyn jest rosnąca dominacja internetu. Spadająca oglądalność wpływa na decyzje reklamodawców, a w efekcie wydatki na ten rodzaj promocji zmniejszyły się o niemal 6 proc. w ubiegłym roku. Równolegle wydatki na reklamę w sieci wzrosły aż o 10,2 proc. w 2013 r.

Największą popularnością cieszy się natomiast reklama display. Efektywność tradycyjnych reklam internetowych jednak również powoli spada.

Według najnowszego raportu opracowanego przez IAB, sieć staje się coraz ważniejszym narzędziem umożliwiającym dotarcie do klienta. Tylko w zeszłym roku marketerzy wydali o 10,2 proc. więcej na marketing w tym kanale.

Co ważne, największą popularnością cieszyła się reklama display, czyli wszelkie formy wizualne, jak np. banery. Stanowiła ona 43 proc. wydatków na promocję w sieci. Ten segment wzrósł w ciągu 12 miesięcy aż o 13,2 proc.

Pogorszeniu uległa natomiast sytuacja reklamy telewizyjnej. Według danych ZenithOptimedia wydatki na tę formę promocji uległy zmniejszeniu o 5,9 proc w ciągu roku. Jednak większe zainteresowanie reklamą internetową jest spowodowane nie tylko utratą widzów, ale również niższym kosztem emisji.

- Nie bez znaczenia jest też możliwość dokładniejszego sprecyzowania grup docelowych, do których kierowane będą reklamy. Wraz z pojawieniem się RTB i retargetingu marketerzy zyskali nowe narzędzia, dzięki którym mogą jeszcze skuteczniej dopasowywać reklamy do potrzeb użytkowników - mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Użytkownicy przestają zauważać reklamy

Szybko postępujący rozwój reklamy internetowej nieoczekiwanie spowodował spadek skuteczności klasycznych banerów, w których opierano się na założeniu, że większa ilość wyświetlonych reklam da lepszy efekt. Takie reklamy przestały zdobywać uwagę internautów. Zjawisko, o którym mowa to „ślepota banerowa".

Pogłębia je fakt, że większość reklam, które ogląda przeciętny użytkownik nie jest nawet zbliżona do jego zainteresowań i potrzeb. Klienci natomiast szukają w sieci konkretnych produktów czy usług.

Product placement 2.0

Rozwiązaniem tego problemu ma być reklama osobista (ang. programmatic) opierająca się na analizie potrzeb klientów, dzięki czemu łatwiej jest zdobyć ich uwagę. To taki product placement, tyle że zgodny z zainteresowaniami użytkowników. Ten rodzaj przekazu marketingowego naturalnie wpasowuje się w otoczenie użytkownika, czyli w strony internetowe, które on odwiedza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH