REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Specjaliści i menedżerowie z obszaru sprzedaży i marketingu chętnie zmienią pracę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2012, 17:23

Aż 39 proc. specjalistów i menedżerów z obszaru sprzedaży i marketingu poszukuje aktywnie pracy, a 46 proc. poszukuje jej w sposób bierny. W świetle najnowszych wyników cyklicznego badania Antal International jest to jedna z najbardziej aktywnych grup zawodowych. 98 proc. z nich rozważy ofertę pracy przedstawioną przez rekrutera. Na relokację dla atrakcyjnego stanowiska zdecyduje się 75 proc. badanych.

REKLAMA

Antal International opublikował wyniki cyklicznego badania „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy". Odpowiedzi 1,5 tys. specjalistów i menedżerów wskazują, że są oni bardzo aktywni zawodowo i otwarci na nowe propozycje dotyczące rozwoju kariery.

Kto poszukuje pracy?

39 proc. specjalistów i menedżerów z obszaru sprzedaży i marketingu poszukuje aktywnie pracy, a 46 proc. poszukuje jej w sposób bierny - poprzez zamieszczanie swojego cv na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych oraz przekazywanie go agencjom rekrutacyjnym. Są to osoby otwarte na nowe propozycje zawodowe. 37 proc. z nich zmieniło pracę w ciągu ostatniego roku.

„Specjaliści i menedżerowie w obszarze sprzedaży i marketingu chętnie rozmawiają z rekruterami, często sami przesyłają zapytania na portalach społecznościowych i przekazują swoje CV, z prośbą o zwrócenie na nie uwagi podczas realizowania ciekawych projektów rekrutacyjnych. Są to najczęściej osoby mające przynajmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, które oczekują nowych wyzwań. Ich zainteresowanie wynika głównie z chęci monitorowania na bieżąco sytuacji na rynku pracy i posiadania możliwości wyboru interesującej oferty - faktyczną decyzję o zmianie podejmują po gruntowanej analizie." - komentuje Monika Tryc, lider zespołu w Antal International Sales & Marketing.
Jednocześnie jest to grupa chętna do relokacji dla atrakcyjnej oferty pracy - aż 75 proc. badanych zadeklarowało taką gotowość. Te wyniki przedstawiają pracowników działów sprzedaży i marketingu, jako jednych z najbardziej aktywnych na polskim rynku pracy.

"Szczególnie pracownicy działów marketingu obecnie wykazują zwiększone zainteresowanie nowymi ofertami pracy - kończą się projekty związane z Euro 2012 i kandydaci szukają nowych możliwości rozwoju. Dla nich chętnie zgadzają się na relokację, preferując jednak duże miasta. Zmiana miejsca zamieszkania jest standardem w przypadku pracowników działu sprzedaży - coraz częściej jednak praktykowane są elastyczne rozwiązania, np: praca 3 dni w danym regionie i 2 dni w systemie home office." - dodaje Monika Tryc, lider zespołu w Antal International Sales & Marketing.

Średnio respondenci z obszaru sprzedaży i marketingu otrzymali 5 ofert pracy w ciągu okresu 1 roku. Pod tym kątem nie odbiegają od innych dyscyplin - średnia dla całej grupy badanych niezależnie od dyscypliny wynosi właśnie 5. Jedynie 8 proc. respondentów nie otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy żadnej oferty pracy.

Co zadecyduje o przyjęciu bądź odrzuceniu oferty pracy?

Największy odsetek specjalistów i menedżerów za najważniejsze czynniki, które skłaniają do przyjęcia oferty pracy uznaje większe wynagrodzenie (71,4 proc.), odpowiadający badanym styl zarządzania i kulturę organizacyjną (40,1 proc.) oraz wyższy stopień odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku (32 proc.). „Wyższe wynagrodzenie wciąż jest podstawową przyczyną przyjęcia innej oferty pracy. Jednak coraz częściej znaczącą rolę gra odpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna czy dobra opinia o pracodawcy na rynku. Pokazuje to jak ważne dla pracodawców powinny być kwestie employer brandingowe - nie należy zapominać, że jedną z nich jest współpraca z renomowaną firmą rekrutacyjną." - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Dla większości respondentów (65,3 proc.) zła opinia o pracodawcy jest najważniejszym czynnikiem, dla którego zadecydowaliby się na odrzucenie oferty pracy. Kolejne najczęściej wymieniane kryteria to, analogicznie do wcześniejszego wykresu, nieodpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna (37,9 proc.) oraz niższy stopień odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku (37,8 proc.).

„Przy rozważaniu nowej oferty pracy warto zastanowić się nie tylko nad kwestią finasową, stabilnością pracodawcy i jego opinią na rynku, ale również nad tym, czy nowy zakres obowiązków umożliwi kandydatom zdobycie nowych kompetencji oraz zwiększenie odpowiedzialności i decyzyjności. Nowe wyzwania motywują i znacznie uatrakcyjniają ofertę." - podsumowuje Justyna Szczerek, konsultantka Antal International Sales & Marketing.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH