Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Specjaliści i menedżerowie z obszaru sprzedaży i marketingu chętnie zmienią pracę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2012, 17:23

Aż 39 proc. specjalistów i menedżerów z obszaru sprzedaży i marketingu poszukuje aktywnie pracy, a 46 proc. poszukuje jej w sposób bierny. W świetle najnowszych wyników cyklicznego badania Antal International jest to jedna z najbardziej aktywnych grup zawodowych. 98 proc. z nich rozważy ofertę pracy przedstawioną przez rekrutera. Na relokację dla atrakcyjnego stanowiska zdecyduje się 75 proc. badanych.

Antal International opublikował wyniki cyklicznego badania „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy". Odpowiedzi 1,5 tys. specjalistów i menedżerów wskazują, że są oni bardzo aktywni zawodowo i otwarci na nowe propozycje dotyczące rozwoju kariery.

Kto poszukuje pracy?

39 proc. specjalistów i menedżerów z obszaru sprzedaży i marketingu poszukuje aktywnie pracy, a 46 proc. poszukuje jej w sposób bierny - poprzez zamieszczanie swojego cv na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych oraz przekazywanie go agencjom rekrutacyjnym. Są to osoby otwarte na nowe propozycje zawodowe. 37 proc. z nich zmieniło pracę w ciągu ostatniego roku.

„Specjaliści i menedżerowie w obszarze sprzedaży i marketingu chętnie rozmawiają z rekruterami, często sami przesyłają zapytania na portalach społecznościowych i przekazują swoje CV, z prośbą o zwrócenie na nie uwagi podczas realizowania ciekawych projektów rekrutacyjnych. Są to najczęściej osoby mające przynajmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, które oczekują nowych wyzwań. Ich zainteresowanie wynika głównie z chęci monitorowania na bieżąco sytuacji na rynku pracy i posiadania możliwości wyboru interesującej oferty - faktyczną decyzję o zmianie podejmują po gruntowanej analizie." - komentuje Monika Tryc, lider zespołu w Antal International Sales & Marketing.
Jednocześnie jest to grupa chętna do relokacji dla atrakcyjnej oferty pracy - aż 75 proc. badanych zadeklarowało taką gotowość. Te wyniki przedstawiają pracowników działów sprzedaży i marketingu, jako jednych z najbardziej aktywnych na polskim rynku pracy.

"Szczególnie pracownicy działów marketingu obecnie wykazują zwiększone zainteresowanie nowymi ofertami pracy - kończą się projekty związane z Euro 2012 i kandydaci szukają nowych możliwości rozwoju. Dla nich chętnie zgadzają się na relokację, preferując jednak duże miasta. Zmiana miejsca zamieszkania jest standardem w przypadku pracowników działu sprzedaży - coraz częściej jednak praktykowane są elastyczne rozwiązania, np: praca 3 dni w danym regionie i 2 dni w systemie home office." - dodaje Monika Tryc, lider zespołu w Antal International Sales & Marketing.

Średnio respondenci z obszaru sprzedaży i marketingu otrzymali 5 ofert pracy w ciągu okresu 1 roku. Pod tym kątem nie odbiegają od innych dyscyplin - średnia dla całej grupy badanych niezależnie od dyscypliny wynosi właśnie 5. Jedynie 8 proc. respondentów nie otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy żadnej oferty pracy.

Co zadecyduje o przyjęciu bądź odrzuceniu oferty pracy?

Największy odsetek specjalistów i menedżerów za najważniejsze czynniki, które skłaniają do przyjęcia oferty pracy uznaje większe wynagrodzenie (71,4 proc.), odpowiadający badanym styl zarządzania i kulturę organizacyjną (40,1 proc.) oraz wyższy stopień odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku (32 proc.). „Wyższe wynagrodzenie wciąż jest podstawową przyczyną przyjęcia innej oferty pracy. Jednak coraz częściej znaczącą rolę gra odpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna czy dobra opinia o pracodawcy na rynku. Pokazuje to jak ważne dla pracodawców powinny być kwestie employer brandingowe - nie należy zapominać, że jedną z nich jest współpraca z renomowaną firmą rekrutacyjną." - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Dla większości respondentów (65,3 proc.) zła opinia o pracodawcy jest najważniejszym czynnikiem, dla którego zadecydowaliby się na odrzucenie oferty pracy. Kolejne najczęściej wymieniane kryteria to, analogicznie do wcześniejszego wykresu, nieodpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna (37,9 proc.) oraz niższy stopień odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku (37,8 proc.).

„Przy rozważaniu nowej oferty pracy warto zastanowić się nie tylko nad kwestią finasową, stabilnością pracodawcy i jego opinią na rynku, ale również nad tym, czy nowy zakres obowiązków umożliwi kandydatom zdobycie nowych kompetencji oraz zwiększenie odpowiedzialności i decyzyjności. Nowe wyzwania motywują i znacznie uatrakcyjniają ofertę." - podsumowuje Justyna Szczerek, konsultantka Antal International Sales & Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH