REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Specjalista Comarch: W branży FMCG systemy SFA są już standardem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2014, 15:40
Specjalista Comarch: W branży FMCG systemy SFA są już standardem
Bartłomiej Szuper, szef Business Unitu SFA w firmie Comarch (fot. Comarch)

Oceniając systemy mobilne w Polsce pod kątem innowacyjnego wpływu na biznes, można opisać je jako standard, nie zaś element budowania przewagi konkurencyjnej. W Polsce po prostu trzeba mieć system klasy SFA, jeżeli chce się efektywnie zarządzać mobilnym zespołem sprzedażowym - ocenia Bartłomiej Szuper, szef Business Unitu SFA w firmie Comarch.

REKLAMA
- Jak wybór systemu SFA może wpłynąć na wyniki przedsiębiorstwa z branży FMCG?

- Może wpłynąć nawet bardzo mocno. Jednak, aby precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie musimy wyjść od kliku innych pytań, takich jak: na jakim etapie organizacji biznesu jest przedsiębiorstwo? Jakie ma cele biznesowe, które zamierza realizować za pomocą systemu klasy SFA? Czy wdrożenie systemu mobilnego jest celem samym w sobie czy też jest to element większej, zaplanowanej zmiany strategii sprzedaży? I tak dalej, i tak dalej.

W zależności od tego, jakie uzyskamy odpowiedzi na wyżej postawione pytania, możemy prognozować czy wdrożenie systemu klasy SFA wpływanie na wynik przedsiębiorstwa w znacznym stopniu, np. poprzez poprawę wyniku o 25 proc., czy tylko w niewielkim, na poziomie 5 proc. Tego typu symulacje możemy sporządzać poprzez badanie skali projektu w odniesieniu do konkretnych efektów wdrożenia. Może to być np. wzrost wartości zamówień generowanych po stronie PSD, większa liczba wizyt skutecznych tj. zakończonych zamówieniem czy też obniżenie kosztów obsługi i dotarcia do klienta. Może to być też sama tylko poprawa market coverage.

Im bardziej dojrzały jest biznes naszych klientów, tym wdrożenie systemu klasy SFA ma mniejszy wpływ na wynik przedsiębiorstwa. I odwrotnie - im młodszy i bardziej niezorganizowany biznes, tym większy wpływ wdrożenia systemu SFA na wynik przedsiębiorstwa. Oczywiście, mówimy tu o modelu wdrożenia samego systemu mobilnego klasy SFA bez integracji tego systemu z system do pozyskiwania danych od dystrybutorów, takim jak np. Online Distribution. W przypadku wdrożenia tych dwóch systemów razem, 1+1 zawsze da w tym wypadku więcej niż 2.

- Czy zainteresowanie systemami SFA w branżach spożywczej i handlowej rośnie?

- Polski rynek systemów klasy SFA jest rynkiem dojrzałym i dość stabilnym. Systemy tego rodzaju są oferowane na naszym rynku już blisko 20 lat. W porównaniu z rynkami wschodnimi czy nawet rynkami południa Europy, do których Comarch również kieruje swoją ofertę w zakresie systemów klasy SFA, rynek polski nie rośnie już tak jak np. 5 lat temu. Aby odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje musimy przede wszystkim mieć świadomość, że polski rynek a w szczególności branża spożywcza jest rynkiem specyficznym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH