Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Specjalista Comarch: W branży FMCG systemy SFA są już standardem

Oceniając systemy mobilne w Polsce pod kątem innowacyjnego wpływu na biznes, można opisać je jako standard, nie zaś element budowania przewagi konkurencyjnej. W Polsce po prostu trzeba mieć system klasy SFA, jeżeli chce się efektywnie zarządzać mobilnym zespołem sprzedażowym - ocenia Bartłomiej Szuper, szef Business Unitu SFA w firmie Comarch.

Specjalista Comarch: W branży FMCG systemy SFA są już standardem
Bartłomiej Szuper, szef Business Unitu SFA w firmie Comarch (fot. Comarch)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2014, 15:40
- Jak wybór systemu SFA może wpłynąć na wyniki przedsiębiorstwa z branży FMCG?

- Może wpłynąć nawet bardzo mocno. Jednak, aby precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie musimy wyjść od kliku innych pytań, takich jak: na jakim etapie organizacji biznesu jest przedsiębiorstwo? Jakie ma cele biznesowe, które zamierza realizować za pomocą systemu klasy SFA? Czy wdrożenie systemu mobilnego jest celem samym w sobie czy też jest to element większej, zaplanowanej zmiany strategii sprzedaży? I tak dalej, i tak dalej.

W zależności od tego, jakie uzyskamy odpowiedzi na wyżej postawione pytania, możemy prognozować czy wdrożenie systemu klasy SFA wpływanie na wynik przedsiębiorstwa w znacznym stopniu, np. poprzez poprawę wyniku o 25 proc., czy tylko w niewielkim, na poziomie 5 proc. Tego typu symulacje możemy sporządzać poprzez badanie skali projektu w odniesieniu do konkretnych efektów wdrożenia. Może to być np. wzrost wartości zamówień generowanych po stronie PSD, większa liczba wizyt skutecznych tj. zakończonych zamówieniem czy też obniżenie kosztów obsługi i dotarcia do klienta. Może to być też sama tylko poprawa market coverage.

Im bardziej dojrzały jest biznes naszych klientów, tym wdrożenie systemu klasy SFA ma mniejszy wpływ na wynik przedsiębiorstwa. I odwrotnie - im młodszy i bardziej niezorganizowany biznes, tym większy wpływ wdrożenia systemu SFA na wynik przedsiębiorstwa. Oczywiście, mówimy tu o modelu wdrożenia samego systemu mobilnego klasy SFA bez integracji tego systemu z system do pozyskiwania danych od dystrybutorów, takim jak np. Online Distribution. W przypadku wdrożenia tych dwóch systemów razem, 1+1 zawsze da w tym wypadku więcej niż 2.

- Czy zainteresowanie systemami SFA w branżach spożywczej i handlowej rośnie?

- Polski rynek systemów klasy SFA jest rynkiem dojrzałym i dość stabilnym. Systemy tego rodzaju są oferowane na naszym rynku już blisko 20 lat. W porównaniu z rynkami wschodnimi czy nawet rynkami południa Europy, do których Comarch również kieruje swoją ofertę w zakresie systemów klasy SFA, rynek polski nie rośnie już tak jak np. 5 lat temu. Aby odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje musimy przede wszystkim mieć świadomość, że polski rynek a w szczególności branża spożywcza jest rynkiem specyficznym.

więcej informacji:

Bartłomiej Szuper RSS ALERT    /    Comarch RSS ALERT    /    systemy mobilne RSS ALERT    /    SFA RSS ALERT    /    wsparcie sprzedaży RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.25.43.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.