Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stanowiska managerskie piastowane są często przez osoby o tych samych imionach

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 21-05-2012, 09:39

Niezależnie od branży czy profilu firmy, stanowiska managerskie piastowane są często przez osoby o tych samych imionach.Z analizy przeprowadzonej przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine wynika, że najpopularniejsze imiona polskich managerów to Piotr, Michał oraz Tomasz. Wśród kobiet prym wiodą Anna, Katarzyna oraz Agnieszka.

Ranking imion powstał w wyniku, przeprowadzonej w połowie maja bieżącego roku, analizy profili użytkowników serwisu zajmujących stanowiska kierownicze takie jak: dyrektor, manager czy general manager. Ranking wykazuje, iż 6 najpopularniejszych imion noszonych jest przez 13 proc. wszystkich użytkowników GoldenLine zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.

Przeprowadzony ranking obejmuje ponad 80 tys. profili użytkowników z kadry kierowniczej , którzy pracują w ponad 34 tys. firm w całym kraju - mówi Monika Samojlik, Marketing Manager serwisu społecznościowego GoldenLine. Większość managerów obecnych w naszym serwisie to przede wszystkim ludzie młodzi. Najwięcej managerów posiadających konto w GoldenLine to osoby w wieku od 35 do 39 lat, natomiast drugą po względem liczebności grupę stanowią przedstawiciele kadry kierowniczej w wieku od 30 do 34 roku życia.

Ranking obejmuje także 46 poszczególnych branż, które wymienili managerowie zarejestrowani na GoldenLine. Począwszy od najliczniejszych takich jak Marketing/Reklama/Public Relations, oraz Sprzedaż skończywszy na reprezentowanych najrzadziej takich jak Budownictwo/Geodezja czy Ochrona osób i mienia. Z zestawienia wynika, iż najpopularniejsze imię wśród mężczyzn - Piotr najczęściej występuje wśród przedstawicieli kadry kierowniczej w takich branżach jak: Informatyka, Sprzedaż, Doradztwo/Konsulting oraz Logistyka/Transport/Dystrybucja. Na drugim miejscu plasuje się imię Michał, których najliczniejsza reprezentacja jest wśród kadry zarządzającej w firmach z branż: Motoryzacja, Architektura oraz Geologia/Hydrologia/Tektonika. Natomiast przedsiębiorstwa z takich obszarów jak Internet/E-Commerce czy Sport/Rekreacja są domeną zajmujących trzecie miejsce w zestawieniu Tomaszów.

Jeszcze ciekawiej przedstawiają się wyniki analizy przeprowadzonej wśród kobiet, gdzie bezapelacyjnie królują Anny stanowiące niecałe 10 proc. wszystkich spośród ogółu użytkowniczek będących managerami. W biznesowym serwisie społecznościowym GoldenLine najwięcej kobiet o tym imieniu przeważa w 22 z 46 branż. Najwięcej kobiet - managerów noszących to imię pracuje w firmach z następujących obszarów: Marketing/Reklama/Public Relations, Finanse/Ekonomia, Media/Sztuka/Rozrywka oraz Human Resources. Duże występowanie tego imienia wśród użytkowniczek GoldenLine idealnie odzwierciedla skalę demograficzną kraju. Według ostatnich danych opublikowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych to właśnie to imię jest najpopularniejszym w Polsce. Nosi je ponad 1,07 mln kobiet, czyli niecałe 6 proc. żeńskiej populacji kraju.

Jest oczywiste, iż rekruterzy nie zwracają szczególnej uwagi na imiona czy nazwiska w trackie procesu rekrutacji. Trudno zatem mówić o tym, iż osoba o takim a nie innym imieniu dzięki temu jest w stanie zwrócić szczególną uwagę headhunterów czy potencjalnych pracodawców - dodaje Monika Samojlik. Niektórzy użytkownicy naszego serwisu używają jednak zdrobnień swoich imion np. wpisując do profilu Kuba zamiast Jakub. Jednak jeżeli chcemy pokazać się rekruterowi z profesjonalnej strony - lepiej używać oficjalnej wersji swojego imienia.

Ze statystyk prowadzonych przez resort spraw wewnętrznych wynika, iż najpopularniejsze imiona nadawane osobom urodzonych w latach 1971-1980 i 1981-1990 - czyli obejmujących najliczniejsze grupy wiekowe wśród managerów na GoldenLine - to wśród mężczyzn Tomasz, Piotr, Łukasz i Marcin. Natomiast wśród kobiet Anna, Agnieszka oraz Katarzyna. Porównując rankingi ze sobą, jasno wynika, iż liczba najpopularniejszych imion wśród kadry managerskiej ma podłoże w uwarunkowaniach demograficznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 22-05-2012, 18:03:
A np. Genek? Rodzi mi się syn i chciałbym w przyszłości by został managerem wyższego szczebla, takim ze Skodą i komórką. I się zastanawiamy jak mu dać na imię, a Genek nam się podoba. Będzie szansa?
  • Top Manager O Innym Imieniu Niż Wymienione 22-05-2012, 13:41:
oczekiwałem większego profesjonalizmu...
  • udławiony kanapką 22-05-2012, 12:50:
zmarnowałem 3 minuty na przeczytanie tego "artykułu" i w imię Waszego image'u proszę szanowny Portal, żeby więcej w imię promowania jakiejkolwiek firmy nie zamieszczała takiego czegoś

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH