Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Sukcesja - sporym wyzwaniem firm rodzinnych

- Trzy dekady polskiej przedsiębiorczości wymagają od właścicieli analizy potrzeb pod kątem przyszłości firmy i jej dalszego rozwoju - mówi Agnieszka Krysik, wspólnik w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k., radca prawny, autorka bloga SUCKESja.

Sukcesja - sporym wyzwaniem firm rodzinnych
Agnieszka Krysik, wspólnik w Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych sp.k., radca prawny, autorka bloga SUCKESja

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2019, 15:20

Agnieszka Krysik: Ład w firmie rodzinnej. Dlaczego strukturyzacja właścicielska w dobie zmiany pokoleniowej poprawia efektywność firmy?

PS.pl: Trzy dekady polskiej przedsiębiorczości wymagają od właścicieli analizy potrzeb pod kątem przyszłości firmy i jej dalszego rozwoju.

Analiza ta odbywa się w wielu obszarach. Przyjrzenia się wymaga struktura pracownicza, relacje i  warunki współpracy z dostawcami, odbiorcami. Wyzwaniem jest również decyzja o rozwoju na nowych rynkach, w tym zagranicznych. Ważna jest ocena efektywności i świadomości organizacyjnej i dobór rozwiązań wspierających proces dalszego budowania firmy w oparciu i jej wieloletnie wartości.

Dla większości przedsiębiorców kluczowa jest działalność operacyjna. Nie oznacza to, że sprawy właścicielskie nie są im bliskie. Są. Niektóre jednak stanowią wyzwanie dla właścicieli. Jedne z nich to strukturyzacja właścicielska w okresie sukcesji – zmiany pokoleniowej.

Sukcesja - dlaczego jest wyzwaniem firm rodzinnych?

„Może poczekać.” „To nie jest dobry moment.” „Nie jest to proste w moim przypadku.” „Musimy zająć  się obecnie bardziej ważnymi sprawami.” „Gdyby dzieci chciały to wiedziałbym co zrobić.” „Dzieci są jeszcze za młode by podjęły decyzję czy chcą pracować w firmie.” „Zostawię to losowi.”

Każdy przedsiębiorca inaczej definiuje ryzyko gospodarcze. W końcu każdy je podjął zaczynając biznes.

Strukturyzacja właścicielska jest drugoplanowa, szczególnie gdy firma rośnie, rozwija swoją sprzedaż  albo gdy ma przejściowe trudności.

Jej potrzeba najczęściej pojawia się, gdy planowane jest zaproszenie inwestora, sprzedaż części pakietu właścicielskiego czy właśnie przekazanie kolejnemu pokoleniu części praw udziałowych.

Otwiera to drzwi do wielu pytań. Szczególnie tych o zabezpieczenie interesu firmy i głównego właściciela czy interesu rodziny i jej wpływu na działalność firmy. To pierwszy moment na analizę struktury własnościowej, jej przełożenia na zarządzanie i kontrolę w firmie. To również chwila na pochylenie się nad relacjami rodzinnymi oraz tym, czy te relacje mają lub mogą mieć przełożenie na dalsze losy i funkcjonowanie firmy – jej ład korporacyjny.

więcej informacji:

Agnieszka Krysik RSS ALERT    /    sukcesja RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT    /    Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.191.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.