Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Sukcesja w polskim biznesie

Statystyczny polski przedsiębiorca chce wyjść z biznesu w wieku 65 lat. 7 proc. - "nigdy". 67 proc. zamierza firmę przekazać dzieciom lub innym członkom rodziny - wynika z badania "Pulsu Biznesu".


Autor: PAP
Data: 08-12-2010, 07:35

Gazeta zapytała o plany sukcesji 92 przedsiębiorców. Odpowiedzi dowodzą, że przeciętny polski biznesmen traktuje swoją firmę głównie jako przedsiębiorstwo rodzinne. Aż 67 proc. planuje przekazać biznes członkom rodziny. To wyjątkowo duży odsetek na tle światowych standardów. Ten sposób sukcesji planuje na świecie tylko 23 proc. przedsiębiorców.

Zaledwie co czwarty polski przedsiębiorca (24 proc.) wybiera inną drogę - zamierza spieniężyć biznes, sprzedając go inwestorowi. Na świecie ten odsetek wynosi 57 proc.

Badanie wykazało, że w Polsce słabo wykształcony jest model korporacyjny - sprzedanie udziałów w firmie jej menedżerom lub pracownikom. Tylko 7 proc. przedsiębiorców zamierza w ten sposób wyjść z biznesu. W badaniu światowym ten odsetek wynosi 20 proc.

A jak polscy przedsiębiorcy przygotowują potomków do przejęcia firmy? - Okazuje się, że najbardziej pożądane są studia ekonomiczne na krajowej uczelni (57 proc.). Praktyka wygląda znacznie gorzej - dzieci przedsiębiorców rzadko studiują na kierunkach biznesowych. Wiele z nich - z braku motywacji - wogóle nie kończy studiów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

przedsiębiorcy RSS ALERT    /    przedsiębiorczość RSS ALERT    /    firmy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.