Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2017, 15:52
Światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie
fot. shutterstock

Zdaniem ekspertów w ciągu 30 sekund ludzkie oko jest w stanie zarejestrować kilkanaście tysięcy produktów. Dlaczego zatrzymuje akurat przy danym wyrobie? Nierzadko decyduje o tym opakowanie. Dlatego prześledziliśmy trendy na tym rynku oraz trochę wybiegliśmy w przyszłość, zastanawiając się jak będą wyglądać opakowania przyszłości.

Opakowania to dzisiaj jeden z najlepiej rozwijających się sektorów gospodarki – uważają eksperci DNB, którzy przeanalizowali główne trendy na tym rynku i potwierdzają pozytywną długoterminową prognozę dla branży. Z najnowszego raportu DNB wynika także, że najsilniejszą perspektywę wzrostu (9 – 10 proc. w skali roku) mają firmy zajmujące się opakowaniami z tworzyw sztucznych. Biorąc jednak pod uwagę to, że średni czas rozkładu plastikowej butelki to nawet 450 lat, recykling opakowań plastikowych staje się poważnym wyzwaniem i głównym ryzykiem dla rozwoju tego segmentu.

W krótkiej perspektywie światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie. W najnowszym raporcie DNB „Packaging. Industry report, 2017” sektor opakowań plasuje się na 2. miejscu w rankingu stabilnej zdolności do obsługi długu (zaraz po globalnym sektorze opieki zdrowotnej). Jest to branża o wysokiej marżowości, choć poszczególne subsegmenty różnią się od  siebie. - Najwyższą efektywność biznesową obserwujemy w segmencie opakowań szklanych, najbardziej stabilne marże miał segment opakowań z metali, świetnie radzi sobie również segment papieru  i tektury. Z analizy DNB wynika jednocześnie, że materiałem, który jest najbliższy ideału, jeśli chodzi o ekonomiczno–praktyczne zastosowanie są opakowania z tworzyw sztucznych. Rynki kapitałowe największych wzrostów upatrują właśnie w tych  opakowaniach, z drugiej strony są one również największym wyzwaniem dla środowiska naturalnego – informują eksperci DNB.

Opakowanie produktu powinno być przede wszystkim niepowtarzalne i dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Według raportu MeadWestvaco Corporation 44 proc. badanych decyduje się kupić nowy produkt ze względu na atrakcyjny design lub funkcjonalność opakowania. Atrakcyjne opakowanie pozytywnie wpływa także na lojalność klientów. Sam wygląd pudełka czy puszki powinien być dostosowany do okazji zakupu produktu. Znaczenie mają punkty cenowe gotowych produktów, ale również marki i ich pozycjonowanie. Innymi prawami rządzą się opakowania całoroczne, innymi sezonowe.

- Podczas zakupów klienci detaliczni zwracają uwagę na to, czy opakowanie jest bezpieczne dla środowiska i może być ponownie przetworzone. Opakowania metalowe wykorzystują przede wszystkim producenci słodyczy, kosmetyków i alkoholu. Udział puszek wśród wszystkich rodzajów opakowań rośnie szczególnie w okresie świątecznym – mówi Tomasz Bartold, dyrektor zarządzający procesami zakupowymi w OEX E-Business.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH