Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie

Zdaniem ekspertów w ciągu 30 sekund ludzkie oko jest w stanie zarejestrować kilkanaście tysięcy produktów. Dlaczego zatrzymuje akurat przy danym wyrobie? Nierzadko decyduje o tym opakowanie. Dlatego prześledziliśmy trendy na tym rynku oraz trochę wybiegliśmy w przyszłość, zastanawiając się jak będą wyglądać opakowania przyszłości.

Światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie
fot. shutterstock

Opakowania to dzisiaj jeden z najlepiej rozwijających się sektorów gospodarki – uważają eksperci DNB, którzy przeanalizowali główne trendy na tym rynku i potwierdzają pozytywną długoterminową prognozę dla branży. Z najnowszego raportu DNB wynika także, że najsilniejszą perspektywę wzrostu (9 – 10 proc. w skali roku) mają firmy zajmujące się opakowaniami z tworzyw sztucznych. Biorąc jednak pod uwagę to, że średni czas rozkładu plastikowej butelki to nawet 450 lat, recykling opakowań plastikowych staje się poważnym wyzwaniem i głównym ryzykiem dla rozwoju tego segmentu.

W krótkiej perspektywie światowy rynek opakowań powinien rosnąć w tempie ok. 6 proc. rocznie. W najnowszym raporcie DNB „Packaging. Industry report, 2017” sektor opakowań plasuje się na 2. miejscu w rankingu stabilnej zdolności do obsługi długu (zaraz po globalnym sektorze opieki zdrowotnej). Jest to branża o wysokiej marżowości, choć poszczególne subsegmenty różnią się od  siebie. - Najwyższą efektywność biznesową obserwujemy w segmencie opakowań szklanych, najbardziej stabilne marże miał segment opakowań z metali, świetnie radzi sobie również segment papieru  i tektury. Z analizy DNB wynika jednocześnie, że materiałem, który jest najbliższy ideału, jeśli chodzi o ekonomiczno–praktyczne zastosowanie są opakowania z tworzyw sztucznych. Rynki kapitałowe największych wzrostów upatrują właśnie w tych  opakowaniach, z drugiej strony są one również największym wyzwaniem dla środowiska naturalnego – informują eksperci DNB.

Opakowanie produktu powinno być przede wszystkim niepowtarzalne i dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Według raportu MeadWestvaco Corporation 44 proc. badanych decyduje się kupić nowy produkt ze względu na atrakcyjny design lub funkcjonalność opakowania. Atrakcyjne opakowanie pozytywnie wpływa także na lojalność klientów. Sam wygląd pudełka czy puszki powinien być dostosowany do okazji zakupu produktu. Znaczenie mają punkty cenowe gotowych produktów, ale również marki i ich pozycjonowanie. Innymi prawami rządzą się opakowania całoroczne, innymi sezonowe.

- Podczas zakupów klienci detaliczni zwracają uwagę na to, czy opakowanie jest bezpieczne dla środowiska i może być ponownie przetworzone. Opakowania metalowe wykorzystują przede wszystkim producenci słodyczy, kosmetyków i alkoholu. Udział puszek wśród wszystkich rodzajów opakowań rośnie szczególnie w okresie świątecznym – mówi Tomasz Bartold, dyrektor zarządzający procesami zakupowymi w OEX E-Business.

więcej informacji:

rynek opakowań 2017 RSS ALERT    /    opakowania 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.