Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sześciokrotny wzrost płatności zbliżeniowych Visa w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2013, 14:37
Sześciokrotny wzrost płatności zbliżeniowych Visa w Europie
(fot. Visa)

Jak pokazują najnowsze dane Visa Europe, w ciągu 12 miesięcy pomiędzy sierpniem 2012 r. a lipcem 2013 r. Europejczycy dokonali 211 mln transakcji z użyciem kart zbliżeniowych Visa. Miesięczna wartość płatności zbliżeniowych Visa wzrosła sześciokrotnie, do poziomu 285 mln euro w lipcu 2013 r., co świadczy o coraz większym zaufaniu konsumentów do technologii zbliżeniowej i ich obyciu z tego typu kartami. Obecnie w rękach europejskich konsumentów znajduje się 70 mln kart zbliżeniowych Visa, a sieć akceptacji w Europie przekroczyła 1,1 miliona terminali.

Dynamiczny rozwój płatności zbliżeniowych w Europie potwierdza także liczba przeprowadzonych transakcji. W lipcu 2012 r. Europejczycy dokonali takich transakcji 6,8 mln, a 12 miesięcy później, w lipcu br., liczba transakcji zbliżeniowych dokonanych kartami Visa wyniosła już 30 mln.

W ciągu 12 miesięcy, które upłynęły od zachęcającej do dokonywania płatności zbliżeniowych kampanii reklamowej Visa - żyje się lepiej z udziałem uznawanego za uosobienie szybkości Usaina Bolta, wydatki z użyciem kart zbliżeniowych Visa w Europie osiągnęły wartość 1,8 mld euro.

„Rok temu rozpoczęliśmy kampanię „Płatności Zbliżeniowe Visa 2012", pragnąc zaznajomić konsumentów z nową technologią oraz przekonać ich o jej wygodzie i elastyczności. Bardzo nas cieszy, że obecnie konsumenci w całej Europie tak często - i z takim zaufaniem - korzystają z kart zbliżeniowych podczas codziennych zakupów. Kolejny powód do radości to zapowiedzi rozpoczęcia akceptacji płatności zbliżeniowych jeszcze w tym roku ze strony ogromnej liczby europejskich detalistów. Gratulujemy Polsce, która najprężniej rozwija płatności zbliżeniowe Visa i w której terminale zbliżeniowe stanowią już prawie połowę wszystkich terminali POS" - skomentował Mark Austin, wiceprezes Visa Europe ds. płatności zbliżeniowych.

Dla przykładu w Wielkiej Brytanii, która jest największym rynkiem płatności Visa w Europie, liczba terminali przekroczyła 288 tys. Tylko w tym roku przyjmowanie zbliżeniowych płatności Visa rozpoczęły tak wielkie sieci detaliczne jak sieć Starbucks, która liczy ponad 550 kawiarni, czy sieć aptek i drogerii Boots. W taki sposób można też zapłacić np. w sieci sklepów Marks&Spencer (M&S), na pokładach londyńskich autobusów czy we wszystkich 11,5 tys. oddziałów brytyjskiej poczty (Post Office Ltd.).

Według danych z lipca 2013 r., drugie miejsce w Europie pod względem liczby terminali obsługujących płatności zbliżeniowe Visa zajmuje Hiszpania z liczbą 266 tys. terminali. Trzecia jest Francja - 166 tys. terminali - przed Polską, w której w lipcu br. było 140 tys. terminali, tj. o 87 proc. więcej niż 12 miesięcy wcześniej (na koniec września br. było ich 147 tys.). Polska jest w Europie krajem o największym nasyceniu terminalami zbliżeniowymi w stosunku do liczby wszystkich zainstalowanych terminali.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH