Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Sztuczna inteligencja Facebooka uczy się ludzkich emocji

Badacze z laboratorium sztucznej inteligencji Facebooka stworzyli ekspresywnego bota pod postacią animacji kontrolowanej przez inteligentny algorytm, który uczy się rozpoznawania ludzkich emocji na podstawie oglądania nagranych rozmów przez komunikator Skype.

Sztuczna inteligencja Facebooka uczy się ludzkich emocji
fot. shutterstock

Algorytm szkolony był na podstawie setek nagrań rozmów przez komunikator Skype. Dzięki nim nauczył się rozpoznawać i naśladować, jak ludzie zmieniają swoją ekspresję mimiczną podczas wzajemnej komunikacji. W przeprowadzanych testach zakwalifikował się do grupy robotów humanoidalnych.

Dla usprawnienia procesu uczenia się algorytm wykorzystany w sztucznej inteligencji Facebooka dzieli ludzką twarz na 68 kluczowych punktów, które zdefiniował podczas "oglądania" zapisu rozmowy na Skype. Tym sposobem system opanował naturalne dla człowieka gesty, takie jak kiwnięcia głową, mrugnięcia i ruchy warg.

Stworzony przez badaczy z laboratorium Facebooka bot następnie nauczył się, jak podczas obcowania z zapisem wideo rozmowy w czasie rzeczywistym dobierać odpowiednie reakcje w stosunku do osoby mówiącej na nagraniu. Jeśli, dla przykładu, osoba ta śmiała się, bot mógł zareagować skinieniem głowy bądź rozchyleniem ust charakterystycznym dla odwzajemniania uśmiechu.

Naukowcy pracujący dla Facebooka przetestowali system z ludźmi, którzy oglądali nagrania zawierające konwersacje bota odpowiadającego na reakcję ludzi oraz rozmowy człowieka z człowiekiem. Według wolontariuszy biorących udział w badaniu reakcje emocjonalne bota i człowieka wypadają tak samo wiarygodnie, naturalnie i realistycznie.

Jak mówi Goren Gordon z uniwersytetu w Tel Awiwie, nauczenie się przez sztuczną inteligencję podstawowych zasad komunikacji niewerbalnej i gestów mimicznych może nie wystarczać, by stworzyć całkowicie realistycznych partnerów dla konwersacji. "Wyraz twarzy i komunikacja niewerbalna w ogromnej mierze bazują na tym, co czujemy i myślimy" - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    Skype RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artmetic 2017-12-13 22:29:31
    Kampanie na Instagramie, prowadzenie profili na Facebooku: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.