Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TÜV Rheinland: Trzeba pilnować standardów jakości i opakowań

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-10-2012, 14:45
TÜV Rheinland: Trzeba pilnować standardów jakości i opakowań

Rozwój rynku produktów pod marką własną charakteryzuje coraz wyższa dynamika wzrostu. Sieci handlowe walcząc o wizerunek produktów pod marką własną podkreślają ich walory nie tylko atrakcyjną ceną, opakowaniem, ale również wysoką jakością. Bezpieczeństwo i jakość produktów żywnościowych to aspekty obowiązkowe, ale aby móc je promować trzeba mieć absolutną pewność utrzymania założonych standardów - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Milena Zielińska, Kierownik ds. Rozwoju Certyfikacji Wyrobów TÜV Rheinland Polska.

Kontrola jakości produktów obecnych w sprzedaży to nie tylko weryfikacja parametrów mikrobiologicznych i fizykochemicznych, ale również ocena prawidłowości oznakowania opakowań i etykiet. Zakupy w marketach sieci handlowych pozwalają konsumentom na bardziej szczegółową weryfikację informacji na temat towaru. Aby w pełni wykorzystać te możliwości musimy jednak wiedzieć na co zwracać uwagę dokonując decyzji zakupowej.

Podkreśla, że jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich praw jako konsumenci i coraz większą wagę przywiązujemy do składu produktów, szczególnie tych które mają bezpośredni wpływ na nasze zdrowie. Wyniki statystyk pokazują jednak, że wiedza konsumentów w zakresie prawidłowego znakowania jest wciąż stosunkowo niska. Podczas dokonywania zakupów w sklepach zwracają głównie uwagę na cenę produktu, termin przydatności do spożycia, markę, a także ilość czy objętość. Część konsumentów poszukuje również informacji na temat zawartości tłuszczu, zawartości cukru, kraju pochodzenia produktu, ilości kalorii, numeru E. Badania wykonane przez The European Consumers' Organization wskazują na stosunkowo niski poziom wiedzy żywieniowej. Nasz tryb życia wymusza zmianę nawyków żywieniowych, a to powoduje potrzebę bardziej zrozumiałej i czytelnej informacji na opakowaniu czy etykiecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH