Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Technologia RFID zmniejszy skalę marnowania żywności?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2013, 13:13

Technologie automatycznej identyfikacji – kody kreskowe i RFID pozwalają na monitorowanie produktów spożywczych w całym cyklu logistycznym: od momentu gdy znajdą się w magazynie, aż po sprzedaż. Zapewniają tym samym dostęp do aktualnych informacji o produkcie każdej osobie zaangażowanej w dany proces biznesowy. Dzięki urządzeniom drukującym firmy Zebra Technologies oraz zautomatyzowanemu gromadzeniu danych można m.in. uniknąć błędów przy kompletowaniu zamówień, czy dużo szybciej podjąć decyzję o przecenieniu towaru, co zapobiega marnowaniu żywności.

Kody kreskowe i technologia RFID są technologicznym fundamentem umożliwiającym tworzenie zbiorów danych, dzięki którym staje się możliwe szczegółowe monitorowanie produktów w całym łańcuchu dostaw już od miejsca produkcji. Rozwiązania te ułatwiają obsługę kodów kreskowych GS1 oraz DataBar (RSS), wyrobów gotowych oraz luźnych przedmiotów.

Tagi RFID umożliwiają ponowny zapis i posiadają dodatkowe miejsce na zapis kodów partii i innych informacji. Obsługują ponadto elektroniczne kody produktów (EPC), które określają producenta, kategorię produktu i pojedynczy egzemplarz. Urządzenie kodujące natomiast dodaje do tagów RFID oznaczenia czasów i informacje o transakcjach, tworząc w ten sposób elektroniczną historię pochodzenia.

Inteligentne tagi (rozwiązania RFID na baterie) rejestrują temperatury i inne dane o otoczeniu, niezbędne z punktu widzenia branży szybko psujących się produktów spożywczych. Zautomatyzowane gromadzenie danych ogranicza czasochłonność i kosztowność ich przetwarzania, znacznie podwyższając efektywność działań przy wyraźnej oszczędności czasu.

Technologie kodów kreskowych i RFID zapewniają ponadto nadzwyczaj wysoką dokładność (99 proc.), co pozwala uniknąć błędów przy kompletowaniu zamówień i dostawach - to ważna kwestia w branży spożywczej. Dodanie numerów partii i dat ważności do kodu kreskowego umożliwia precyzyjną, automatyczną rejestrację tych informacji w dowolnej części łańcucha dostaw.

Dzięki temu sprzedawcy mogą szybciej podejmować decyzję o przecenieniu towaru, oddaniu go na cele charytatywne, czy w ostateczności odrzuceniu jako nienadający się do sprzedaży. Mechanizm przeceniania towarów powoduje, że firmy działające na rozwiniętych rynkach potrzebują wydajnego systemu automatycznej identyfikacji towarów. Słabą stroną jest część łańcucha dostaw towarów otrzymywanych, gdzie zharmonizowane i jednolite oznaczenia towarów są rzadko spotykane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH