Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tegoroczna Majówka będzie tańsza niż w 2015 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 25-04-2016, 12:07
Tegoroczna Majówka będzie tańsza niż w 2015 r.
fot. shutterstock

Za zestaw grillowy dla około 6 osób zawierający po 1 kg: mięsa wieprzowego, kiełbasy wędzonej, mięsa drobiowego, warzyw oraz 3 litry napojów bezalkoholowych, dwa bochenki chleba, 16 butelek piwa oraz dodatki w postaci musztardy i ketchupu Polacy, wg danych GUS zapłacą przeciętnie około 104 zł. Będzie to o 0,8 proc. mniej niż przed rokiem, a w tym samym czasie średnie wynagrodzenie wzrosło o ponad 3 proc. – wynika z analiz Banku BGŻ BNP Paribas.

W tym roku polscy konsumenci wydadzą mniej przede wszystkim na mięso. W marcu 2016 r. za surowe mięso wieprzowe płacili średnio o 3,9 proc. mniej niż przed rokiem, a za mięso drobiowe o 1,6 proc. mniej. Wyjątkiem jest wołowina, która kosztuje obecnie o 0,4 proc. więcej niż rok temu, choć należy pamiętać, że nie jest ona w Polsce szczególnie popularna. Tańsze o 0,9 proc. niż przed rokiem będą też wody mineralne, soki i napoje niegazowane. Dużo droższe będą z kolei warzywa. Przeciętnie, poziom ich cen w marcu był o 6,9 proc. wyższy niż przed rokiem. Stabilne są natomiast ceny pieczywa, które były zaledwie o 0,2 proc. wyższe od zeszłorocznych.

– Z badań GfK „Polska na widelcu” wynika, że 20 proc. respondentów grilluje w sezonie letnim, co najmniej raz w tygodniu. W grupie 20-29-latków odsetek ten był najwyższy i wyniósł 33 proc. Z drugiej strony, co trzeci ankietowany nie praktykuje takiej formy spędzania wolnego czasu – powiedział Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas. – Odsetek osób, które grillują przynajmniej raz w tygodniu wzrasta wraz z poziomem dochodów i wykształcenia. W sezonie letnim grilluje przynajmniej raz w tygodniu aż połowa gospodyń domowych. Odsetek ten był również wysoki w przypadku osób określających się jako dyrektorzy, kierownicy i właściciele i  wyniósł 45 proc. – dodaje Paweł Wyrzykowski. 

Ceny piwa, które kojarzy się z grillem, również w marcu br. zanotowały obniżki - o ok. 0,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jest to związane z jednej strony z konkurencją cenową producentów w segmencie piw tradycyjnych, z drugiej ze wzrostem popularności cydru i win. 

W przypadku cen artykułów mięsnych, spadkowe tendencje w Polsce są odzwierciedleniem sytuacji panującej w Unii Europejskiej. Według danych Eurostat, w UE, w marcu br. ceny detaliczne artykułów mięsnych obniżyły się o 1,3 proc. Niższy poziom cen artykułów mięsnych w krajach UE spowodowany jest zarówno dużą podażą mięsa wieprzowego i problemami z jego eksportem poza granice Wspólnoty (ze względu na afrykański pomór świń) jak również większą produkcją mięsa drobiowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.