Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TNS OBOP: 48 proc. badanych Polaków nie ma żadnych oszczędności

  • Autor: PAP
  • Data: 15-07-2011, 07:58
TNS OBOP: 48 proc. badanych Polaków nie ma żadnych oszczędności
Blisko połowa Polaków nie ma oszczędności

Niemal połowa ankietowanych Polaków - 48 proc. - nie ma żadnych oszczędności, duże ma tylko 1 proc., pozostali zadeklarowali bardzo skromne (12 proc.), skromne (19 proc.) i takie sobie (12 proc.) - wynika z badania TNS OBOP.

Jak wskazali autorzy badania w przesłanym w czwartek komunikacie, większe lub mniejsze oszczędności deklaruje 44 proc. badanych, a takich, które mówią, że nie mają oszczędności, jest 48 proc.

Z badania wynika, że oszczędności nie ma dwie trzecie - 67 proc. - ankietowanych rodzin z wykształceniem podstawowym. W przypadku tych z wykształceniem wyższym odsetek ten wyniósł 26 proc.

"Oszczędności +takie sobie+, czyli więcej niż skromne, ale mniej niż duże ma natomiast tylko 5 proc. badanych z wykształceniem podstawowym, a 23 proc. z wyższym" - stwierdzili autorzy badania.

Wśród osób, które zadeklarowały oszczędności, większość trzyma je w bankach; jedynie 14 proc. odpowiedziało, że nie ma tam swoich pieniędzy.

40 proc. ankietowanych, którzy posiadają oszczędności jest zdania, iż w najbliższych latach wartość ich oszczędności ani nie wzrośnie, ani nie zmaleje. Niewielkiego wzrostu wartości oszczędności spodziewa się 14 proc. badanych, a 17 proc. - ich spadku.

TNS OBOP zapytał również o to, gdzie lokować pieniądze, aby zachowały one swoją wartość. Większość ankietowanych - 22 proc. ogółu badanych - stwierdziło, że najpewniejszym miejscem jest lokata bankowa. Za zakupem złota i drogocennych przedmiotów opowiedziało się 11 proc. badanych, a za kupnem obligacji - 6 proc. Lokaty w walutach obcych wskazało 5 proc., a inwestycje na giełdzie tylko 3 proc.

Sondaż TNS OBOP odbył się 2-6 czerwca 2011 r. na ogólnopolskiej, losowo wybranej grupie 1005 mieszkańców Polski, w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH