Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Transformacja cyfrowa szansą na dalszy rozwój firm

W tym roku firma Deloitte po raz pierwszy przeanalizowała poziom transformacji cyfrowej wśród największych firm w regionie. Do najbardziej zaawansowanych branż w transformacji cyfrowej zalicza się bankowość oraz obszar technologii, mediów i telekomunikacji - mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w Deloitte Digital.

Transformacja cyfrowa szansą na dalszy rozwój firm
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 30-08-2016, 13:25

- Dziewięćdziesiąt procent przebadanych firm uważa, że digitalizacja jest szansą na rozwój biznesu, a nie zagrożeniem ich funkcjonowania. Co więcej, trzy czwarte firm uważa, że będzie to miało wpływ na ich wyniki oraz kształt branży w której działają. Ponad 2/3 największych firm ma już opracowaną strategię funkcjonowania w świecie cyfrowym. Do najbardziej zaawansowanych branż w transformacji cyfrowej zalicza się bankowość oraz obszar technologii, mediów i telekomunikacji. Odpowiednio 95 i 89 proc. firm z tych dwóch segmentów ma już opracowana strategię cyfrową. Co więcej firmy z obu branż mają także model biznesowy oparty na digitalizacji – wyjaśnia Wojciech Górniak, Dyrektor w Deloitte Digital.

Obecnie najmniej nastawione na cyfryzację są firmy z sektora dóbr konsumpcyjnych i transportu, zaledwie 64 proc. z nich posiada wizję i strategię transformacji cyfrowej, a dodatkowo tylko 48 proc. posiada model biznesowy takiej transformacji. 

- Nasze badanie pokazuje, że to sektor bankowy jest obecnie w awangardzie rewolucji cyfrowej w Europie Środkowej. Praktycznie wszystkie instytucje wskazują, że digitalizacja to dla nich szansa na rozwój biznesu. Jednocześnie 90 proc. jest przekonana, że będzie miało to wpływ na ich wyniki. Aż 95 proc. banków w regionie jest obecnie na etapie wdrażania modelu biznesowego opartego o strategię cyfrową – mówi Daniel Martyniuk, Dyrektor, Deloitte Digital.

– Potwierdzają to deklaracje w odniesieniu do poziomu inwestycji, 58 proc. podmiotów deklaruje, że są one na poziomie powyżej 10 mln euro. Duża konkurencja oraz posiadanie danych umożliwiających bezpośrednią komunikację sprzyjają zwiększonym działaniom w nowoczesnych kanałach – dodaje Daniel Martyniuk. 

Sektory wyrobów przemysłowych oraz dóbr konsumpcyjnych i transportu charakteryzują się niższym poziomem nakładów inwestycyjnych na digitalizację. W obu sektorach, połowa graczy w branży zainwestowała poniżej 5 milionów euro. 

Badanie Deloitte pokazało także, że branża ubezpieczeniowa ma jeszcze sporo do zrobienia w zakresie planowania i wdrażania strategii cyfrowej. O ile 100 proc. podmiotów uważa, że digitalizacja to szansa na rozwój ich biznesu, to tylko 82 proc. ma strategię cyfrową, a 59 proc. posiada model biznesowy dla transformacji. – Ubezpieczyciele, z uwagi na dużą ilość danych o swoich klientach, mają ogromny potencjał, możliwy do wykorzystania dzięki digitalizacji. Potrzebują impulsu oraz większej determinacji, aby dobrze to wykorzystać – podsumowuje Daniel Martyniuk.

Zestawienie Deloitte obejmuje 18 krajów Europy Środkowej oraz Ukrainę (do rankingu nie zakwalifikowały się spółki z Albanii, Kosowa, Czarnogóry i Mołdawii).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Deloitte RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    digitalizacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.