Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Trend prozdrowotny ma istotny wpływ na opakowania produktów spożywczych

- W związku z rolą jaką zdrowe jedzenie zaczęło odgrywać w ogólnej świadomości społecznej, wiele firm i marek stara się wpisać się w ten dynamicznie rosnący trend. Nie ma więc ostatnio tygodnia, by na polskich półkach nie pojawiły się jakieś nowe propozycje: produkty mniej przetworzone, bardziej odżywcze, zawierające mniej cukru lub więcej witamin - zapewnia Joanna Rewaj, strategy & innovation expert Dragon Rouge.

Trend prozdrowotny ma istotny wpływ na opakowania produktów spożywczych
fot. materiały prasowe

- Zdrowsze wersje jogurtów, batonów, napojów energetycznych, deserów w proszku, czy nawet piwa (bardziej lite). Co ważne - wygląda na to, że minęły już czasy, kiedy był to obszar zastrzeżony dla niszowych sklepów oferujących ekskluzywną żywność ekologiczną, czy organiczną. Moda na zdrowe jedzenie nie omija bowiem nawet sieci dyskontowych. To już nie miejska moda – to istotny społeczno-kulturowy nurt. Wydłużającą się oczekiwana średnia długość życia i rosnąca dzięki mediom świadomość, wywołały prawdziwą epidemię. Wszyscy chcemy zdrowo jeść - mówi Joanna Rewaj, strategy & innovation expert Dragon Rouge. 

Zdaniem ekspertki wpływ trendu nie ogranicza się do samych produktów – ma istotny wpływ  też na opakowania: ich stronę technologiczną (materiały biodegradowalne, przyjazne dla środowiska), jak i wizualną (kody i narracje).

Jeśli chodzi o technologię, w rozwiązaniach przodują marki lifestylowe i luksusowe – takie, jak Adidas, czy Stella McCartney, stosując innowacyjne materiały zarówno w kolekcji, jak i w opakowaniach (tektura opakowania zawierająca nasiona trawy). Ale nowe technologie otwierają też nowe perspektywy opakowaniowe przed markami spożywczymi, tak jak w przypadku soku Intermarche: nazwa marki zmienia się co do minuty, zgodnie z godziną pakowania. Innym istotnym zjawiskiem są opakowania umożliwiające wielokrotne użycie – tu znakomitym, bo prostym, a ikonicznym przykładem są Bobble, czyli butelki z filtrem do wody zaprojektowane przez Karima Rashida, gwiazdę współczesnego użytkowego designu - wylicza Joanna Rewaj.

- Na uwagę zasługuję również polityka ‘zero marnotrawstwa’ – Urban Orchard to cider tworzony przez miejską wspólnotę na bazie opadłych z lokalnych drzew jabłek; Toast Real Ale – piwo wytworzone na bazie resztek powstałych w wyniku produkcji pieczywa; wódka Black Cow – produkt uboczny produkcji serów - dodaje.

Dragon Rouge postanowił przyjrzeć się też związanym ze zdrową żywnością strategiom narracyjnym i wizualnym kodom. - Analiza semiotyczna ponad 300 opakowań z rynków europejskich, amerykańskich i azjatyckich pomogła ustalić 8 dużych platform, a w ich ramach szereg bardziej specyficznych kodów wizualnych, które pomagają komunikować atrybuty powiązane ze zdrowiem, ekologią, odpowiedzialną produkcją organiczną, itp. Okazało się, że do niedawna niszowa kategoria zdołała wykształcić zróżnicowane i wizualnie atrakcyjne języki, wychodzące daleko poza dominujący na polskich półkach stereotyp opakowań w stylu szarego eko - dodaje Joanna Rewaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Joanna Rewaj RSS ALERT    /    Dragon Rouge RSS ALERT    /    rynek opakowań 2017 RSS ALERT    /    trend prozdrowotny RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • marti76 2017-06-14 11:29:27
    soki Intermarche to akurat przykład z 2015 roku, nowinki innowacyjne to wiele etykiet piw czy win - z konkretnymi funkcjami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.