Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trend żywności convenience łączy się z żywnością ekologiczną

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-04-2017, 12:52
Trend żywności convenience łączy się z żywnością ekologiczną
Agnieszka Szpaderska

Wyraźnym trendem na polskim rynku jest wzrost znaczenia i wartości rynku convenience. Na ten trend nakłada się także rosnące zainteresowanie żywnością ekologiczną - powiedziała Agnieszka Szpaderska, dyrektor Targów WorldFood Warsaw.

Wzrost zainteresowania produktami convenience wynika ze zmiany stylu życia Polaków, którzy coraz więcej pracują i ogólnie żyją coraz szybciej. - Można powiedzieć, że Polacy dostosowują się do zachodniego stylu życia. Polacy chcą z jednej strony żyć szybko, ale z drugiej – zdrowo. Z tego punktu widzenia wydaje się, że najbardziej perspektywiczne będą produkty łączące oba trendy. Mam tu na myśli tzw. produkty food-to-go, ready-to-eat czy ready-to-cook – mówi Agnieszka Szpaderska.

Zwraca uwagę, że drugim dominującym trendem jest rynek żywności organicznej. Wyraźnie zwiększa się ilość zarówno firm wystawiających się na targach, jak i ilość kupców, którzy chcą nawiązać z nimi współpracę – są to zarówno sieci handlowe, jak i małe wyspecjalizowane sklepy. - W zeszłym roku było ok. 60 firm, w tym będzie już 90 – mówi dyrektor Szpaderska.

Jak mówi, targi będą miały zdecydowanie biznesowy charakter, gdyż obok tematycznych debat będą miały miejsce także spotkania biznesowe w wydzielonej strefie.

Najbliższa edycja Targów WorldFood Warsaw w dn. 11-13 kwietnia 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH