Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trendy konsumenckie napędzają logistykę produktów mrożonych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-05-2016, 14:23
Trendy konsumenckie napędzają logistykę produktów mrożonych
Marcin Szlęzak, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics Sp. z o.o.

Konsumenci w Polsce są coraz bardziej świadomi, wybierają produkty wartościowe, zawierające, jak najmniej konserwantów i ulepszaczy smaku. Takimi produktami są warzywa i owoce zamrożone natychmiast po zbiorach oraz coraz większa ilość dań gotowych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Szlęzak, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics Sp. z o.o.

Podkreśla, iż w dzisiejszej dobie, gdzie brakuje nam czasu, nie sposób przecenić tego, że możemy przygotować posiłek szybko. Powyższe zjawiska wpływają na zwiększenie spożycia produktów mrożonych, które jak donoszą badania, zachowują świeżość i wartości odżywcze. - Obserwując dojrzałe gospodarki, takie jak kraje Europy Zachodniej, Skandynawię, czy Stany Zjednoczone zauważamy, że segment produktów mrożonych, w skład których wchodzą warzywa i owoce, dania gotowe, ryby, mięso, lody, pieczywo mrożone, desery mrożone etc. jest kilkakrotnie większy niż w Polsce. Z uwagi na to zjawisko można przyjąć założenie, że segment produktów mrożonych w Polsce będzie wzrastał – mówi Marcin Szlęzak.

Zaznacza, że jednym z najbardziej istotnych elementów podczas realizacji dostaw tego typu artykułów jest zapewnienie ciągłości dostaw, bardzo wysokiej jakości serwisu, oraz stałej temperatury na każdym etapie transportu – która wynosi -18°C - Zaobserwować można coraz większe rozdrobnienie przy dostawie do jednego odbiorcy. Niezbędne staje się aby operator logistyczny produktów mrożonych dopasowywał się do rosnących oczekiwań rynku pod kątem jakościowym, prawnym oraz technologicznym – mówi dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Frigo Logistics.

Dodaje, że zmiana modelu dostaw pociąga za sobą konieczność ogromnej elastyczności ze strony operatora oraz konieczność dopasowania floty transportowej do oczekiwań rynku.

Frigo Logistics to przedsiębiorstwo zajmujące się logistyką produktów głęboko mrożonych. Jest jednym z czołowych krajowych operatorów logistycznych tych produktów oraz liderem w dystrybucji na terenie Polski.

Jest częścią Nichirei Holding Holland B.V, które z kolei jest częścią japońskiego koncernu Nichirei z siedzibą w Tokio, będącego jednym z czołowych operatorów w zakresie logistyki produktów głęboko mrożonych na świecie. Frigo Logistics posiada magazyny wysokiego składowania w temperaturze -22 °C w Żninie i Radomsku, punkt przeładunkowy w Warszawie. Spółka jest liderem w krajowym przewozie żywności w temperaturze -18 / - 22 °C.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH