Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twórca aplikacji Pola: Codzienne zakupy też mogą być formą patriotyzmu

  • Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-05-2016, 11:57
Twórca aplikacji Pola: Codzienne zakupy też mogą być formą patriotyzmu
Z aplikacji Pola korzysta już 220 tysięcy użytkowników. fot. shutterstock

- Polacy chcą kupować polskie produkty i wiedzą, że jest ich na półkach sklepowych całkiem sporo. Problemem jest brak wiedzy w tym obszarze, zwłaszcza pozyskanie informacji o tym, czy dana marka lub firma jest polska czy zagraniczna - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z pomysłodawców aplikacji Pola.

Jak mówi Piotr Trudnowski, pomysł na aplikację Pola był związany bezpośrednio z działalnością Klubu Jagiellońskiego.

- Od sześciu lat prowadzimy „Akademię Nowoczesnego Patriotyzmu”. Jest to projekt edukacyjny dla licealistów polegający m.in. na grze parlamentarnej gdzie uczniowie losują partie, zawiązują koalicje, dyskutują na temat budżetu własnej gminy oraz przygotowują własny projekt społeczny dla lokalnej społeczności w duchu nowoczesnego patriotyzmu. I właśnie z tym ostatnim zadaniem mieliśmy problem. Najczęściej bowiem pojawiały się zadania charytatywne: zbiórki dla bezdomnych, gotowanie zupy dla ubogich. Oczywiście, taka forma pomocy też jest ważna, ale nie do końca o to nam chodziło. Zaczęliśmy czytać wyniki badań dotyczących nowoczesnego patriotyzmu. Okazało się, że dla największej liczby Polaków bycie patriotą to „wychowywanie swoich dzieci w duchu patriotyzmu” - dodaje.

Jak mówi Trudnowski, badania pokazują, że Polacy mają fantastyczny na skalę europejską poziom patriotyzmu.

- Czujemy się patriotami, a patriota jest zdecydowanie pozytywnym określeniem. Natomiast, poza kwestiami historycznymi, kompletnie nie mamy pomysłu co to pojęcie może oznaczać w XXI wieku. Dlatego zaczęliśmy myśleć nad wygenerowaniem projektu, który pokazywałby, że patriotyzm dnia codziennego jest możliwy - dodaje.

Członkowie Klubu Jagiellońskiego doszli do wniosku, że dobrym pomysłem byłoby przekonanie Polaków, że wybory zakupowe też mogą być formą patriotyzmu.  Natomiast, jak się okazało, pozyskanie informacji o tym, czy dana marka lub firma jest polska czy zagraniczna jest dla konsumentów wielkim wyzwaniem.

- Chodziło o to, by do codziennej czynności, jaką wykonuje każdy z nas dorzucić wymiar myślenia w kategoriach szerszych niż tylko cena/jakość. Oczywiście dla tych, którzy chcą - mówi Trudnowski.

Ostatecznym impulsem do stworzenia Poli była ukraińska aplikacja, która powstała podczas drugiego Majdanu.

- W prosty sposób pokazuje ona, które firmy są ukraińskie, a tak naprawdę, które nie są rosyjskie. Gdy zobaczyliśmy, że skanowanie kodów może być proste, a do tego można zbudować całą bazę, stwierdziliśmy, że to jest fajny kierunek i możemy stworzyć coś podobnego. I cieszyliśmy się, że nie musimy tego robić w takim duchu jak Ukraińcy - dodaje. 

Od listopada 2015 roku aplikację Pola pobrano ponad 220 tysięcy razy. Za jej pomocą użytkownicy zeskanowali już prawie 3 mln kodów. W bazie znajduje się już ok. tysiąca producentów. Aby skorzystać z aplikacji należy zeskanować kod kreskowy za pomocą urządzenia mobilnego. Po kilku sekundach na ekranie smartfona otrzymamy informację, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, prowadzi w Polsce produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.