Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Twórca Poli: Chcemy wznieść dyskusję o patriotyzmie ekonomicznym na wyższy poziom

- Namawianie kogokolwiek do kupowania chłamu tylko dlatego że jest polski na pewno nie przysłuży się polskiej gospodarce w dłuższej perspektywie. Podstawą jest dla nas aspekt informacyjny, żeby każdy kto chce mógł pozyskać informacje w obiektywnej i zweryfikowanej formie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z pomysłodawców aplikacji Pola.

Twórca Poli: Chcemy wznieść dyskusję o patriotyzmie ekonomicznym na wyższy poziom
Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z pomysłodawców aplikacji Pola, fot. Klub Jagielloński.

Piotr Trudnowski nie ukrywa, że jednym z celów przyświecających działalności Klubu Jagiellońskiego jest promowanie polskich produktów, które na poziomie ceny i jakości są konkurencyjne z zagranicznymi.

- Mamy wrażenie, że odkąd Pola zyskała dużą popularność ludzie coraz częściej zaczynają się zastanawiać dlaczego i kiedy tyle polskich marek zostało sprzedanych zagranicznym koncernom, a także czy lepiej kupować w zarejestrowanej w Polsce zagranicznej firmie płacącej tu podatki i zatrudniającej Polaków czy lepiej w polskiej firmie z polskim kapitałem, która jednak optymalizuje się na Cyprze i zatrudnia w Bangladeszu. Dyskusja odżyła, ale nie jest też tak, że mamy zestaw gotowych odpowiedzi. Każdy powinien to zrobić sam - dodaje.

Trudnowski przyznaje, że aplikacja powstała praktycznie bez żadnych inwestycji.

- Udało nam się to dzięki zaangażowaniu inicjatywy Koduj dla Polski, a także ekspertów, researcherów współpracujących z nami na zasadzie wolontariatu. Natomiast nie wyobrażamy sobie żeby kontynuować ten projekt bez żadnych środków. Do końca kwietnia zbieraliśmy 1 procent podatku, który w całości chcemy zainwestować w rozwój Poli i innych działań w obszarze patriotyzmu gospodarczego. Jest kilka rzeczy, które chcemy rozwinąć, ale będzie to zależało od środków, które pozyskamy - dodaje.

Twórca aplikacji Pola przyznaje, że celem numer jeden jest dalszy rozwój bazy producentów.

- Chcielibyśmy ją odkryć i udostępnić w wersji przeglądarkowej w przejrzystej formule z historią edycji podpartą linkami i źródłami. W Poli mamy prawdopodobnie najwięcej tego typu zweryfikowanych informacji w Polsce - dodaje Trudnowski.

Od listopada 2015 roku do czerwca 2016 aplikację Pola pobrano ponad 275 tysięcy razy. Za jej pomocą użytkownicy zeskanowali już prawie 3,7 mln kodów. W bazie znajduje się już ok. tysiąca producentów. Aby skorzystać z aplikacji należy zeskanować kod kreskowy za pomocą urządzenia mobilnego.

Algorytm "Poli" ocenia dany produkt w skali od 0 do 100 na bazie informacji o tym, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, prowadzi w Polsce produkcję, tworzy wykwalifikowane miejsca pracy oraz czy jest częścią zagranicznego koncernu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Trudnowski RSS ALERT    /    aplikacja Pola RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    inwestycje zagraniczne w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-07-22 16:30:30
    Aplikacje mobilne dla firm: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.109.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.