Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twórcy Kekemeke: Restauratorzy powinni bić się o klienta jakością, a nie ceną

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2016, 16:04
Twórcy Kekemeke: Restauratorzy powinni bić się o klienta jakością, a nie ceną
fot. shutterstock

- 64 procent uczestników naszego badania przyznało, że to jakość produktu/usługi jest najważniejsza przy poleceniu danego lokalu. Z kolei tylko 3 proc. respondentów wskazało cenę jako czynnik wpływający na rekomendację - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

Aplikacja Kekemeke od 2013 roku pozwala zbierać pieczątki i wymieniać je na nagrody za pomocą smartfona. Pomysłodawcy postanowili rozwijać ten projekt w kierunku kompletnego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- Mówimy naszym klientom żeby nie bili się z dużymi graczami ceną, tylko jakością. Ważnymi czynnikami są także atmosfera miejsca i jakość obsługi, natomiast dużo mniejsze znaczenie mają cena i lokalizacja - mówi Tomasz Bucholc, jeden z twórców aplikacji Kekemeke. 

56 procent uczestników badania przeprowadzonego przez Kekemeke korzysta z aplikacji mobilnych w restauracjach i barach. Zdaniem twórców aplikacji branża HoReCa jest pod tym względem łatwiejsza niż np. segment beauty.

- Chociażby u fryzjera czas między kolejnymi wizytami jest zbyt duży, aby dla klienta atrakcją było np. dziesiąte darmowe strzyżenie. Natomiast klientów bardziej satysfakcjonuje otrzymanie prezentu za darmo niż rabatu. Niby dziesiąty burger w prezencie oznacza to samo co 10-procentowa zniżka na pozostałe, ale zawsze milej i fajniej jest dostać za darmo burgera niż zniżki. Tylko 23 procent respondentów uważa, że ważne są dla nich rabaty - dodaje Bucholc.

Użytkownicy Kekemeke najczęściej (48 proc.) korzystają z aplikacji raz w miesiącu. Przeciętny klient przychodzi do lokalu raz na 30 dni. 66 procent badanych przyznało, że odkąd korzysta z Kekemeke częściej odwiedza miejsca, w których może zbierać pieczątki. Z kolei aż 90 procent poleciło aplikację swoim znajomym. - To świetny wynik, bo od momentu uruchomienia aplikacji nie reklamowaliśmy się w żaden sposób - dodaje Bucholc.

Co ciekawe, twórcy Kekemeke nie wprowadzili dla użytkowników wymogu logowania, choć istnieje taka możliwość. W rezultacie administratorzy nie znają imienia i nazwiska, płci, wieku, czy adresu użytkownika, a jedynie jego zachowania.

Obecnie z aplikacji Kekemeke korzysta 95 tys. użytkowników, 470 restauracji, barów i pubów w całej Polsce, w których wydano 1,183 mln pieczątek. U partnerów aplikacji użytkownicy wydali w ramach systemu ponad 18 mln zł. Z kolei wartość prezentów wydanych przez partnerów użytkownikom Kekemeke przekroczyła już równowartość 1,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 24-04-2016, 03:09:
Aplikacje mobilne na Adroida i iOS:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH