Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twórcy Kekemeke: Restauratorzy powinni bić się o klienta jakością, a nie ceną

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2016, 16:04
Twórcy Kekemeke: Restauratorzy powinni bić się o klienta jakością, a nie ceną
fot. shutterstock

- 64 procent uczestników naszego badania przyznało, że to jakość produktu/usługi jest najważniejsza przy poleceniu danego lokalu. Z kolei tylko 3 proc. respondentów wskazało cenę jako czynnik wpływający na rekomendację - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

Aplikacja Kekemeke od 2013 roku pozwala zbierać pieczątki i wymieniać je na nagrody za pomocą smartfona. Pomysłodawcy postanowili rozwijać ten projekt w kierunku kompletnego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- Mówimy naszym klientom żeby nie bili się z dużymi graczami ceną, tylko jakością. Ważnymi czynnikami są także atmosfera miejsca i jakość obsługi, natomiast dużo mniejsze znaczenie mają cena i lokalizacja - mówi Tomasz Bucholc, jeden z twórców aplikacji Kekemeke. 

56 procent uczestników badania przeprowadzonego przez Kekemeke korzysta z aplikacji mobilnych w restauracjach i barach. Zdaniem twórców aplikacji branża HoReCa jest pod tym względem łatwiejsza niż np. segment beauty.

- Chociażby u fryzjera czas między kolejnymi wizytami jest zbyt duży, aby dla klienta atrakcją było np. dziesiąte darmowe strzyżenie. Natomiast klientów bardziej satysfakcjonuje otrzymanie prezentu za darmo niż rabatu. Niby dziesiąty burger w prezencie oznacza to samo co 10-procentowa zniżka na pozostałe, ale zawsze milej i fajniej jest dostać za darmo burgera niż zniżki. Tylko 23 procent respondentów uważa, że ważne są dla nich rabaty - dodaje Bucholc.

Użytkownicy Kekemeke najczęściej (48 proc.) korzystają z aplikacji raz w miesiącu. Przeciętny klient przychodzi do lokalu raz na 30 dni. 66 procent badanych przyznało, że odkąd korzysta z Kekemeke częściej odwiedza miejsca, w których może zbierać pieczątki. Z kolei aż 90 procent poleciło aplikację swoim znajomym. - To świetny wynik, bo od momentu uruchomienia aplikacji nie reklamowaliśmy się w żaden sposób - dodaje Bucholc.

Co ciekawe, twórcy Kekemeke nie wprowadzili dla użytkowników wymogu logowania, choć istnieje taka możliwość. W rezultacie administratorzy nie znają imienia i nazwiska, płci, wieku, czy adresu użytkownika, a jedynie jego zachowania.

Obecnie z aplikacji Kekemeke korzysta 95 tys. użytkowników, 470 restauracji, barów i pubów w całej Polsce, w których wydano 1,183 mln pieczątek. U partnerów aplikacji użytkownicy wydali w ramach systemu ponad 18 mln zł. Z kolei wartość prezentów wydanych przez partnerów użytkownikom Kekemeke przekroczyła już równowartość 1,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 24-04-2016, 03:09:
Aplikacje mobilne na Adroida i iOS:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.