Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko 44 proc. polskich firm jest dojrzałych cyfrowo - raport

  • Autor: PAP
  • Data: 13-10-2017, 10:55

Według raportu firmy PwC, tylko 44 proc. polskich firm jest dojrzałych cyfrowo. Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja i robotyka to z kolei priorytety badawcze i inwestycyjne dla większości polskich przedsiębiorstw.

Badanie "Digital IQ. Cyfrowy wyścig firm" przeprowadzone przez PwC wykazało, że 69 proc. polskich przedsiębiorców dostrzega lukę kompetencyjną i braki kadrowe. 49 proc. badanych inwestuje w technologie cyfrowe, upatrując w nich przede wszystkim sposobu na zwiększenie przychodów, wydatki te jednak nie przekraczają pięciu proc. rocznego budżetu.

"Trudno dziś wyobrazić sobie nowoczesną firmę, która nie uważa technologii informatycznych za integralną część zarówno strategii biznesowej, jak i całej działalności operacyjnej. Niemniej jednak, transformacja cyfrowa to skomplikowany i kosztowny proces wymagający zaangażowania wielu zasobów. W długiej perspektywie wygrają te firmy, które potrafią wykorzystać technologię w sposób kreatywny, będą otwarte na nowe możliwości i dialog ze wszystkimi interesariuszami" - mówi partner w PwC, lider zespołu Digital & Technology, Anna Sieńko.

Raport powstały w wyniku badania PwC wskazuje, że największą część budżetów przeznaczonych na technologie cyfrowe w ostatnim roku stanowią wydatki na IT, OT, a także rozwój produktów i usług. 44 proc. badanych w Polsce stwierdziło, że od 10 do 19 proc. tych wydatków to tzw. "technologie wschodzące", takie jak Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja i robotyka.

Jako główne przeszkody przy osiągnięciu zwrotu z inwestycji w technologie cyfrowe respondenci badania wskazali brak wsparcia wewnątrz organizacji (31 proc.), brak wykwalifikowanych zespołów (31 proc.) oraz mało elastyczne lub zbyt powolne procesy decyzyjne (29 proc.).

Za wdrażanie nowych technologii w polskich firmach odpowiedzialni są głównie prezesi, a także dyrektorzy ds. informatyki. Tylko 11 proc. przedsiębiorstw stworzyło dedykowane cyfryzacji stanowisko dyrektorskie.

"Pozytywnym zjawiskiem jest rosnąca odpowiedzialność liderów jednostek biznesowych w firmach. Widać to szczególnie w przypadku data analytics. Choć ciągle jest to obszar działalności departamentu IT to jednak zauważalny jest trend wyodrębniania się tej kompetencji w oddzielną jednostkę decyzyjną" - mówi dyrektor ds. transformacji cyfrowej w PwC, Michał Kreczmar.

Według ekspertów PwC, efektywne wdrożenie nowych technologii w polskich firmach będzie możliwe jedynie, jeśli pracownicy każdego szczebla będą mieli odpowiednie przygotowanie merytoryczne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.