Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko 65 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma stronę internetową

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 03-11-2016, 10:10
Tylko 65 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma stronę internetową
Fot. shutterstock

Tylko 65 proc. firm w Polsce prowadzi stronę WWW. To wynik poniżej średniej unijnej, znacznie gorszy niż w przypadku Czech czy Niemiec. Według danych Eurostatu zajmujemy 23 miejsce w Europie. Ostatnia jest Rumunia z wynikiem 45 proc. Prowadzi Finlandia, gdzie 95 proc. firm ma strony internetowe. Według analizy firmy dhosting.pl polskim problemem są koszty - połowa przedsiębiorstw przepłaca za utrzymanie strony WWW przynajmniej o 30 proc. - podaje serwis wnp.pl.

Od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem internetyzacji firm żadnego postępu. Tak samo jak 5 lat temu, tak i dziś własnej strony WWW nie posiada co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce. Polska ma taki sam wynik jak Turcja i nieco lepsze niż Grecja i Węgry. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis posiada 95 proc. firm, w Danii 92 proc. a w Niemczech 87 proc.

Z danych Eurostatu wynika, że Polskę w statystykach wyprzedzają także nasi południowi sąsiedzi – Czechy i Słowacy, gdzie własną stronę posiada 83 proc. firm – czy Litwini (77 proc.). Jednym z powodów kiepskiej pozycji są obawy o koszty. Potwierdza je analiza firmy dhosting.pl na 500 firmowych stronach.

– Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych.  Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl. Z analizy firmy wynika, że nie brakuje przedsiębiorstw, które przepłacają za technologie nawet dziesiątki tysięcy złotych. To przede wszystkim sklepy internetowe. 

Wygórowane ceny to sutek wykorzystywania przez dostawców niewiedzy technologicznej klientów. W efekcie dostawcy albo zawyżają ceny usług hostingowych, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami. 

Czytaj więcej w serwisie wnp.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 945) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH