REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tylko 65 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma stronę internetową

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 03-11-2016, 10:10
Tylko 65 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma stronę internetową
Fot. shutterstock

Tylko 65 proc. firm w Polsce prowadzi stronę WWW. To wynik poniżej średniej unijnej, znacznie gorszy niż w przypadku Czech czy Niemiec. Według danych Eurostatu zajmujemy 23 miejsce w Europie. Ostatnia jest Rumunia z wynikiem 45 proc. Prowadzi Finlandia, gdzie 95 proc. firm ma strony internetowe. Według analizy firmy dhosting.pl polskim problemem są koszty - połowa przedsiębiorstw przepłaca za utrzymanie strony WWW przynajmniej o 30 proc. - podaje serwis wnp.pl.

REKLAMA

Od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem internetyzacji firm żadnego postępu. Tak samo jak 5 lat temu, tak i dziś własnej strony WWW nie posiada co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce. Polska ma taki sam wynik jak Turcja i nieco lepsze niż Grecja i Węgry. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis posiada 95 proc. firm, w Danii 92 proc. a w Niemczech 87 proc.

Z danych Eurostatu wynika, że Polskę w statystykach wyprzedzają także nasi południowi sąsiedzi – Czechy i Słowacy, gdzie własną stronę posiada 83 proc. firm – czy Litwini (77 proc.). Jednym z powodów kiepskiej pozycji są obawy o koszty. Potwierdza je analiza firmy dhosting.pl na 500 firmowych stronach.

– Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych.  Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl. Z analizy firmy wynika, że nie brakuje przedsiębiorstw, które przepłacają za technologie nawet dziesiątki tysięcy złotych. To przede wszystkim sklepy internetowe. 

Wygórowane ceny to sutek wykorzystywania przez dostawców niewiedzy technologicznej klientów. W efekcie dostawcy albo zawyżają ceny usług hostingowych, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami. 

Czytaj więcej w serwisie wnp.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH