Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Uber przewiduje pierwsze zyski pod koniec roku, nadal straci miliard USD w 2020

Amerykańska firma Uber zakłada pierwszy zysk w IV kw. 2020 r. - o rok wcześniej, niż uprzednio prognozowała. Przedsiębiorstwo przewozów współdzielonych nadal przewiduje ponad miliard dolarów strat w rozliczeniu całorocznym - podała w piątek agencja Reutera.


Autor: PAP
Data: 07-02-2020, 12:09

Ogłoszenie wyników rocznych i planów Ubera na 2020 r. miało miejsce po czwartkowym zamknięciu giełdy nowojorskiej. Inwestorzy pozytywnie zareagowali na zapowiedzi spółki. Przed piątkowym otwarciem parkietu NYSE notowania spółki poszły w górę o ponad 7,7 proc.

Zgodnie z raportem za okres październik-grudzień 2019, w ostatnim kwartale ub.r. Uber wzmocnił swoje przychody o 37 proc. w porównaniach rdr., do 4,07 mld USD - w zgodzie z wcześniejszymi przewidywaniami analityków. Baza użytkowników korzystających z usług firmy przynajmniej raz w miesiącu wzrosła do poziomu 111 mln osób.

Trzy czwarte przychodów Ubera pochodziło z oddziału przejazdów współdzielonych. Zgłoszono w nim rekordowo dobry kwartał, a wyniki wzmocniła rosnąca popularność usług premium, m.in. Uber Comfort. Samodzielnie dział przejazdów byłby już rentowny, lecz całkowite koszty przedsiębiorstwa wzrosły w IV kw. o 25 proc., do 5,04 mld USD.

Oddział Uber Eats nadal próbuje zyskać pozycję rynkową i wydaje na ten cel znaczne środki - ocenił Reuters. Firma wciąż notowała więc znaczne straty. W IV kw. wyniosły one 1,1 mld USD, czyli więcej niż zgłoszone w tym samym okresie w 2018 r. 887 mln USD. Uber Eats zwiększył przychody o 14 proc., lecz nadal rosną jego wydatki na akcje promocyjne. Firma obiecała jednak wycofać się z rynków, gdzie nie ma szansy na zostanie liderem. Sprzedała już swoją filię dostawczą w Indiach. Została ona przejęta przez lokalnego konkurenta, Zomato.

W rozmowie z inwestorami szef Ubera Dara Khosrowshahi zapowiedział ograniczenie kosztów oraz prowadzenie strategii mającej zachęcić klientów do wielokrotnego korzystania z usług firmy i nakłanianie osób do wykorzystywania przejazdów w standardach premium. Dyrektor generalny firmy zaznaczył też, że Uber nadal planuje stymulować rozwój oddziału dostaw jedzenia Uber Eats. Spółka chce, by usługa ta stała się liderem na większości międzynarodowych rynków, co pozwoli na zwiększenie marży.

Khosrowshahi zdradził także nowe cele firmy na przyniesienie pierwszych zysków. Obecnie dyrektor zakłada, że pojawią się one w IV kw. 2020 r. Jeszcze w listopadzie spółka szacowała, że rentowność na zasadzie skorygowanej (po odliczeniu m.in. płatności w formie akcji własnych) osiągnie dopiero pod koniec 2021 r. Mimo zapowiedzi zysków firma nadal spodziewa się skorygowanej straty EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek, podatków, deprecjacji i amortyzacji) w wysokości od 1,25 do 1,45 mld USD za cały 2020 r.

więcej informacji:

Uber RSS ALERT    /    przewóz osób RSS ALERT    /    aplikacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.113.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.