Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Uber wycofuje się ze śledzenia klientów po zakończeniu trasy

  • Autor: PAP
  • Data: 29-08-2017, 14:54

Aktualizacja eliminująca śledzenie użytkowników aplikacji Ubera po zakończeniu przejazdu trafi w ciągu tygodnia na smartfony Apple'a, a później na urządzenia z systemem Android - donosi we wtorek agencja Reutera.

Uber wprowadził kontrowersyjną funkcję w listopadzie ubiegłego roku w aktualizacji, która w miejsce możliwości śledzenia tylko w trakcie korzystania z aplikacji wprowadzała wybór: zawsze lub nigdy. W razie wskazania tej ostatniej opcji, użytkownicy byli zmuszani do każdorazowego podawania pełnego adresu początkowego i końcowego przejazdu.

Kontrowersje spotęgował fakt, że firma zaliczyła serię wcześniejszych wpadek związanych z naruszeniami prywatności użytkowników aplikacji, m.in. przypadki śledzenia znanych osób i byłych partnerów przez pracowników oraz szpiegowania przez firmę reporterów - podkreśla serwis TechCrunch.

Zgodnie z wyjaśnieniami Ubera przytaczanymi przez Reutera, nawet w razie zgody na gromadzenie danych miały one być zbierane tylko do 5 minut po zakończeniu przejazdu. Wedle zapewnień firmy nigdy nie rozpoczęto zbierania danych posiadaczy iPhone'ów. Funkcjonalność została też zawieszona dla użytkowników systemu Android. Teraz Uber powróci do stanu sprzed listopada 2016 roku.

Dyrektor ds. bezpieczeństwa Ubera Joe Sullivan w rozmowie w Reuterem przekonywał, że firma popełniła błąd w sposobie, w jaki wprowadziła rozwiązanie ze względu na "zbyt małe doświadczenie" w kwestii ochrony prywatności. Sullivan dodał, że jeśli w przyszłości Uber zmieni zdanie w tej kwestii i postanowi przywrócić śledzenie użytkowników po zakończeniu podróży, firma postara się wyjaśnić płynące z tego korzyści i nie będzie wymuszała takiego rozwiązania.

W połowie sierpnia Uber poszedł na ugodę z Federalną Komisją Handlu (FTC) USA w śledztwie w sprawie prywatności i bezpieczeństwa. Poza koniecznością poprawy standardów ochrony danych, zwiększenia przejrzystości działań i zarzucenia kontrowersyjnych praktyk, firmę czeka 20 lat zewnętrznych audytów.

Przezwyciężenia kryzysu reputacyjnego i odbudowanie kultury korporacyjnej w firmie będą należały do głównych zadań nowego szefa Ubera, którym został Dara Khosrowshahi - oceniają media. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH