Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

UE przeznaczy w 2019 r. 191 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych

Komisja Europejska przyjęła w środę decyzję ws. przeznaczenia w przyszłym roku ponad 191 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych. Programy mają być skierowane głównie na rynki zewnętrze z największym potencjałem wzrostu, ale też wewnątrz UE.

UE przeznaczy w 2019 r. 191 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych
fot. Shutterstock

"Tu w Europie jesteśmy dumni z naszych tradycji i produktów, które są znane na całym świecie. Będziemy pomagać europejskim producentom, żeby ich wytwory stawały się znane w krajach takich jak Kanada, Japonia, Chiny, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone" - powiedział na konferencji prasowej w Brukseli rzecznik KE Margaritis Schinas.

Suma, jaką Komisja zapowiedziała na przyszły rok, jest o 12,5 mln euro wyższa od tegorocznych wydatków na ten cel. 89 milionów euro zostanie przeznaczone na kampanie w krajach o wysokim potencjale wzrostu spożycia, takich jak Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Część pieniędzy będzie przeznaczona na promocję konkretnych produktów, takich jak oliwki stołowe.

W samej UE kampania ma koncentrować się na promocji różnego rodzaju systemów oznaczeń jakości, chronionych oznaczeń pochodzenia geograficznego (jakie ma np. podhalański oscypek), a także produktów ekologicznych. Cześć funduszy ma też iść na promocje produktów z określonych sektorów, takich jak np. owocowo-warzywny. Celem jest m.in. promowanie zdrowego odżywiania się wśród konsumentów w UE.

"Europa jest największym producentem wysokiej jakości żywności i napojów na świecie. Z radością mogę powiedzieć, że przy jeszcze większym nacisku na działania promocyjne w 2019 r. zwiększymy świadomość tego faktu zarówno w UE, jak i w państwach trzecich o wysokim potencjale wzrostu, z korzyścią dla naszych rolników i producentów żywności" - oświadczył cytowany w komunikacie KE unijny komisarz ds. rolnictwa Phil Hogan.

Zwrócił uwagę, że rosnąca liczba umów o wolnym handlu zawieranych przez UE z państwami trzecimi zwiększa możliwości dla europejskich producentów rolnych. Komisja chce ich wspierać w działaniach nakierowanych na zwiększenie eksportu.

Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii zostaną opublikowane w styczniu 2019 r. Będą one otwarte dla szerokiego grona podmiotów, takich jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty rolne RSS ALERT    /    produkty rolno-spożywcze RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT    /    Unia Europejska RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    promocja żywności RSS ALERT    /    fundusze unijne RSS ALERT    /    fundusze promocji RSS ALERT    /    fundusze promocji produktów rolno-spożywczych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.