Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ukraina może zdywersyfikować eksport m.in. żywności

  • Autor: PAP
  • Data: 31-08-2013, 10:07

Kwestia dywersyfikacji eksportu stała się jednym z priorytetów zarówno dla władz Ukrainy, jak i przedstawicieli ukraińskiego biznesu. Zdaniem ekspertów perspektywiczne kierunki to rynki Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

W ostatnim czasie Rosja wprowadziła w handlu z Ukrainą szereg restrykcji: nie przedłużyła kwot na wwóz ukraińskich rur, zakazała importu wyrobów jednego z największych producentów słodyczy, a w końcu zastosowała drobiazgowe kontrole ukraińskich towarów na rosyjskiej granicy. Zdaniem ekspertów, aby obronić swój eksport, Ukraina może skierować sprzedaż do krajów azjatyckich, południowoamerykańskich, a także zwiększyć obecność w Afryce i Europie. Potrzebna jest jednak wola polityczna i koordynacja działań rządu i biznesu.

Takiego zdania jest Anatolij Baronin, dyrektor ukraińskiej Grupy Analitycznej Da Vinci AG. Ekspert zaznacza, że Ukraina może rozwijać eksport nie tylko produktów spożywczych, ale też zaoferować produkcję z sektora technologii maszynowych, m.in. dla branży energetycznej.

Z tym stanowiskiem zgadza się prezes ukraińskiej firmy konsultingowej Action Data Group, Sergiej Daskału. W rozmowie z PAP mówi, że interesy władz kraju pokrywają się z interesami dużego ukraińskiego biznesu. Tracąc rynek Rosji jako źródła dochodu, państwo będzie wspierać wejście na nowe rynki. Podkreśla, że każda działalność eksportowa to przypływ waluty, a także dochodów w postaci ceł eksportowych i innych poborów podatkowych do budżetu kraju.

W ocenie prezesa Action Data Group ukraińscy eksporterzy w pierwszej kolejności skierują swoją produkcję na rynki Afryki, Ameryki Południowej i niektórych krajów z regionu Azji i Pacyfiku. "Myślę, że o wiele łatwiej będzie można się porozumieć co do standardów jakości np. w Nigerii, niż na rynkach europejskich" - zaznacza.

Ekspert prognozuje, że na oswojenie nowych rynków zbytu Ukraińcy będą potrzebować około dwóch-trzech lat. Czas jest potrzebny zarówno na rozpoznanie rynków, jak i budowę znajomości marki. Dodaje też, że powodzeniem może się cieszyć produkcja z branży rolniczej, spożywczej, chemicznej, a także hutniczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH