Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Unijna dyrektywa ws. alternatywnych paliw możliwa w 2013 r

  • Autor: PAP
  • Data: 22-04-2013, 18:29

Niewykluczone, że dyrektywa UE ws. zwiększenia liczby stacji paliw alternatywnych będzie gotowa jeszcze w tym roku - ocenia przedstawiciel dyrekcji generalnej ds. transportu KE Jose Fernandez Garcia. W tym przypadku przepisy zaczęłyby obowiązywać w 2015 roku.

W poniedziałek w warszawskim przedstawicielstwie KE odbyła się konferencja nt. strategii zwiększenia liczby stacji paliw alternatywnych w UE.

Pod koniec stycznia Komisja przyjęła tzw. pakiet "Czysta energia dla transportu". Ma on poprawić m.in. konkurencyjność UE na światowym rynku paliw alternatywnych oraz zwiększyć liczbę instalacji zaopatrujących pojazdy w te paliwa do 2020 roku. Pakiet składa się m.in. z projektu dyrektywy dotyczącej infrastruktury i norm technicznych oraz planu działania szerszego zastosowania skroplonego gazu ziemnego w żegludze.

KE jako główne paliwa alternatywne zaproponowała: energię elektryczną, wodór, biopaliwa, gaz ziemny skroplony (LNG) i sprężony (CNG), oraz płynny gaz ropopochodny (LPG).

Jose Fernandez Garcia poinformował, że prace nad strategią już się rozpoczęły i są prowadzone m.in. w PE oraz Komitecie Regionów. "Jest to jeden z priorytetów prezydencji irlandzkiej. Myślę, że w lipcu tego roku taka dyrektywa mogłaby być gotowa, a przepisy w państwach członkowskich zacząć obowiązywać w 2015 roku" - ocenił przedstawiciel KE. "Mimo, że zakładamy perspektywę 2020 roku, to wcale nie mamy, aż tak dużo czasu" - dodał.

Garcia wyjaśnił, że państwa członkowskie miałyby określić własne przepisy wprowadzające takie rozwiązania.

Dodał, że dyrektywa nakazywałaby stworzenie minimalnego poziomu infrastruktury. "Te cele są wyważone, tak aby obywatele UE mogli poruszać się za pomocą pojazdów na paliwa alternatywne nie tylko po swoim państwie, ale i także między krajami członkowskimi" - powiedział Garcia.

KE zaproponowała dla każdego kraju minimalną liczbę punktów ładowania pojazdów elektrycznych, z czego co najmniej 10 proc. miałoby być publicznie dostępnych. Określiła także minimalna liczbę stacji wodorowych wzdłuż głównych Sieci Transeuropejskich w krajach, które mają już taką infrastrukturę. Maksymalna odległość między stacjami miałaby wynosić 300 km. KE określiła także minimalne liczby stacji LNG dla pojazdów w transporcie drogowym (maks. między stacjami 400 km) czy minimalna liczbę stacji CNG (maks. między stacjami 150 km).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH