REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Unilever chce znacznie zwiększyć wydajność swojej obsługi logistycznej

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 17-12-2012, 10:54
Unilever chce znacznie zwiększyć wydajność swojej obsługi logistycznej
Unilever planuje zmniejszyć dystans przemierzany przez samochody ciężarowe firmy

Unilever, jeden z liderów branży FMCG, chce dzięki realizacji unijnego programu znacznie zwiększyć wydajność swojej obsługi logistycznej. W tym celu zamierza wdrożyć szereg zmian w sposobie działania swojego centrum międzynarodowych usług transportowych Ultralogistik w Katowicach.

REKLAMA

Na mocy kontraktu podpisanego z Unią Europejską, Unilever planuje zmniejszyć dystans przemierzany przez samochody ciężarowe firmy w Europie o około 200 mln kilometrów rocznie, z czego 10 procent to przewóz towarów firmy po Polsce. Cała operacja ma zakończyć się w IV kwartale 2014 roku, dzięki wdrożeniu nowego systemu logistycznego, współfinansowanego ze środków unijnych.

Uczestnicy inicjatywy Marco Polo, międzynarodowego programu współfinansowanego przez Komisję Europejską, zobowiązali się do stworzenia nowych, bardziej zrównoważonych sposobów transportu towarów na terenie Europy. Efektem ma być mniejsza emisja dwutlenku węgla oraz znacząca redukcja obciążenia dla coraz silniej eksploatowanej sieci drogowej łączącej 27 krajów.

Jak przewiduje firma, jej logistyka w 2020 roku będzie generowała tyle samo CO2, co przed 2010 rokiem, przy stałym wzroście wolumenu sprzedaży i znacznie większej skali działalności koncernu. Wydajność w zakresie emisji CO2 ma wzrosnąć o 40 procent.

- Przedsięwzięcie jest niebywale skomplikowane - składa się z tysięcy małych zmian zarówno w organizacji pracy Unilever - jak i w działaniach naszych partnerów, firm logistycznych i dostawców - ale efekt będzie spektakularny: ograniczenie emisji dwutlenku węgla aż o 15 tys. ton rocznie - mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Szacuje się, że uczestnictwo w projekcie Marco Polo to dla Unilever 154.000 kursów ciężarówek na trasie Bruksela-Warszawa (1159 km) mniej w skali roku.

Projekt będzie obsługiwany przez centrum międzynarodowych usług transportowych Ultralogistik firmy Unilever, zlokalizowane w Katowicach. Stary kontynent zostanie podzielony na kilka strategicznych obszarów tworzących sieć węzłów logistycznych w całej Europie. Węzeł, jako jednostka organizacyjno-logistyczna będzie odpowiadał za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując maksymalne wykorzystanie przestrzeni załadunkowych, przy absolutnie każdym kursie.

- Nasz cel to uzyskanie fundamentalnej zmiany w procedurach zarządzania transportem, strukturze organizacyjnej i systemach. Tylko kompleksowe podejście do organizacji logistyki umożliwi nam poprawienie średniego wypełnienia ciężarówki i rzeczywistą, znaczącą redukcję emisji CO2 - ocenia Matthias John, szef Unilever Ultralogistik w Katowicach.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH