Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Unilever wprowadza nową technologię recycklingu plastikowych odpadów

Unilever wprowadza nową technologię recyklingu plastikowych saszetek. Technologia, zwana procesem CreaSolv, została opracowana wraz z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej (Fraunhofer IVV) i inspirowana jest rozwiązaniem stosowanym w recyklingu telewizorów.

- Dzięki nowej technologii, po raz pierwszy możemy zrealizować recykling polimerów z używanych, wieloskładnikowych saszetek. Naszym celem jest udowodnienie zarówno rentowności ekonomicznej, jak i korzyści środowiskowych wynikających z procesu CreaSolv®. Jak wskazują obliczenia, jesteśmy w stanie odzyskać 6 kilogramów czystych polimerów takim samym wysiłkiem energetycznym, jaki wymaga wytworzenie 1 kilograma pierwotnego polimeru – mówi Dr. Andreas Mäurer, dyrektor ds. recyklingu tworzyw sztucznych w Fraunhofer IVV.

Każdego roku sprzedawane są miliardy saszetek jednorazowego użytku. Ich popularność wynika z wygody i uniwersalności wykorzystywania. Umożliwiają one konsumentom kupowanie małych ilości produktów, które w przeciwnym razie mogłyby być poza ich zasięgiem, ponadto są bardzo wydajne i wielofunkcyjne. Niestety, brak odpowiedniej kontroli gospodarowania odpadami sprawia, że zużyte saszetki stają się prawdziwym problemem środowiskowym.

Obecnie jedynie 14% plastikowych opakowań produkowanych globalnie jest wykorzystywanych do ponownego przetworzenia. Natomiast reszta odpadów ląduje na wysypiskach i trafia do ekosystemu, zanieczyszczając środowisko. Aby wspomóc zmianę modelu przetwarzania opakowań wytworzonych z plastiku, Unilever zaangażował się w pracę nad technologią recyklingu saszetek, realizując tym samym swój Plan „Życie w sposób zrównoważony”.

Technologia CreaSolv została dostosowana do metody oddzielania bromowanych środków zmniejszających palność ze zużytych polimerów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Podczas tego procesu plastik jest odzyskiwany z saszetki, a tworzywo sztuczne wykorzystywane ponownie do tworzenia nowych opakowań produktów Unilever.

Opracowanie innowacyjnej technologii jest jednym z elementów ambicji Unilever, zakładającej, że do 2025 r. firma przestawi się w całości na opakowania w pełni odnawialne. Unilever zobowiązał się również, że dołoży wszelkich starań, aby stworzonym rozwiązaniem technicznym, podzielić się z całą branżą.

Plan „Życie w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności Unilever, zakładającym rozwój biznesu i wzrost zaufania do niego przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Jak pokazuje ostatni raport Kantar Worldpanel Global Top 50, strategia ta odnosi sukcesy. W globalnym rankingu najchętniej wybranych firm FMCG, Unilever zajął pierwsze miejce pod względem liczby wyróżnionych marek. Na 50 wybranych brandów, aż 13 należy do koncernu, z czego dziewięć określanych jest jako Sustainable Living Brands.

więcej informacji:

Unilever RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT    /    recykling opakowań RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.