REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

UOKiK wyda poradnik dla przedsiębiorców nt. ustawy o prawach konsumenta

  • Autor: PAP
  • Data: 15-09-2014, 19:32

UOKiK przeprowadzi jesienią kampanię informacyjną i wyda poradnik dla przedsiębiorców dot. nowych regulacji Ustawy o prawach konsumenta. Przepisy, które wejdą w życie 25 grudnia m.in. wzmacniają prawa konsumentów dot. zwracania towarów kupowanych na odległość i reklamacji.

REKLAMA

O zmianach, które wprowadza ustawa o prawach konsumenta dyskutowali w poniedziałek na Uniwersytecie Łódzkim przedstawiciele administracji publicznej, instytucji konsumenckich, przedsiębiorców, a także prawnicy i akademicy.

Przygotowana w Ministerstwie Sprawiedliwości ustawa zakłada, że konsumenci zyskają jeszcze większą ochronę swoich praw. Najważniejsze zmiany to m.in. wydłużenie prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość z 10 do 14 dni. Konsument, który kupi wadliwy produkt, składając reklamację, będzie mógł wybrać między jego naprawą, wymianą, obniżeniem ceny a odstąpieniem od umowy.

Nowe przepisy mają też ułatwić konsumentom zorientowanie się, jeszcze przed zawarciem umowy, jakie koszty rzeczywiście będą musieli ponieść - przedsiębiorca będzie zobowiązany do poinformowania konsumenta w jasny sposób o wszystkich kosztach wynikających z umowy.

Nowe regulacje nakładają przede wszystkim na przedsiębiorców rozbudowane obowiązki informacyjne. "Przedsiębiorcy muszą dostosować swój sposób pracy do tego, żeby pamiętać, że konsument jest pierwszym ogniwem w relacjach z nimi i tam pojawi się ciężka praca, żeby przede wszystkim sprostać obowiązkom informacyjnym, bo one są bardzo rozbudowane" - powiedziała PAP wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska.

Urząd planuje na jesień kampanię informacyjną, która rozpocznie się publikacją poradnika dla przedsiębiorców. "Jeżeli po lekturze poradnika pojawią się pytania i wątpliwości, oczywiście będziemy siadać z przedsiębiorcami do stołu i próbowali na nie odpowiadać. Dla konsumentów kampanię informacyjną rozpoczniemy od stycznia 2015 r., żeby nie powodować dezinformacji, bowiem nowe regulacje będą dotyczyły umów zawartych po 25 grudnia 2014 r." - dodała.

Współorganizator konferencji, dr Dominik Lubasz z Kancelarii Radców Prawnych "Lubasz i Wspólnicy" uważa, że jedną z istotnych zmian w nowej ustawie jest uchylenie przepisów o sprzedaży konsumenckiej, która dotyczy relacji między konsumentem a przedsiębiorcą w przypadku wadliwości towarów i powrót do rozwiązań Kodeksu cywilnego.

"Z punktu widzenia przedsiębiorcy problem będzie pojawiał się w dwóch aspektach. Jeden jest taki, żeby stworzyć odpowiednie mechanizmy sprzedaży i odpowiednie mechanizmy zabezpieczenia procedur reklamacyjnych. Przebudowaniu muszą ulec też karty gwarancyjne i procedury reklamacyjne w związku z gwarancją" - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH