Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

USA: 74 proc. użytkowników Facebooka nie wie, jak działają mechanizmy śledzące serwisu

Trzy czwarte użytkowników Facebooka w USA nie wie, jak działają mechanizmy śledzące serwisu i nie jest świadomych prowadzonego przez koncern profilowania behawioralnego - wynika z badań przeprowadzonych przez Pew Research Center.

USA: 74 proc. użytkowników Facebooka nie wie, jak działają mechanizmy śledzące serwisu
fot. shutterstock

Wyniki ankiety przeprowadzonej we wrześniu i październiku 2018 roku na próbie 963 dorosłych Amerykanów wskazują, że 74 proc. respondentów nie zdaje sobie sprawy z rejestrowania przez Facebooka informacji o ich zainteresowaniach i cechach osobowości.

88 proc. ankietowanych odpowiedziało, że potrafi znaleźć dane na swój temat w ustawieniach reklam Facebooka. W tej grupie 59 proc. osób stwierdziło, że dane zgromadzone przez koncern odzwierciedlają prawdziwe informacje na temat ich zainteresowań i preferencji konsumenckich. 27 proc. badanych natomiast uznało, że dane te nie zgadzają się ze stanem faktycznym.

Badacze wykazali, że brak spójności w odbiorze ankietowanych pomiędzy tym, jak Facebook klasyfikuje preferencje i zainteresowania osób pod względem reklamy, pojawia się również w przypadku gromadzenia danych na temat preferencji politycznych użytkowników.

Niemal połowa respondentów została zaklasyfikowana na Facebooku pod względem poglądów politycznych do jednej z trzech grup: konserwatywnej, liberalnej bądź umiarkowanej. 73 proc. osób z nich zgodziło się z przypisaną im klasyfikacją, 27 proc. natomiast oceniło, że jest ona niedokładna bądź niezgodna z rzeczywistością.

Najczęściej niedokładność wskazywały osoby, które same określają siebie jako wyznające poglądy umiarkowane (36 proc.). Niedokładność Facebookowi wytknęło także 20 proc. liberałów i 25 proc. konserwatystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Facebook RSS ALERT    /    dane osobowe RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.