Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

USA: Ruszyły testy autonomicznego samochodu dostawczego bez układu sterowania

Amerykański regulator dopuścił do testów drogowych Nuro R2 - pierwszy autonomiczny samochód dostawczy, którego konstrukcja nie przewiduje elementów takich jak kierownica, lusterka czy pedały. To pierwszy taki wyjątek od zasad ruchu drogowego w USA - podało BBC.

USA: Ruszyły testy autonomicznego samochodu dostawczego bez układu sterowania
Nuro R2 to pierwszy autonomiczny samochód dostawczy, którego konstrukcja nie przewiduje elementów takich jak kierownica, fot. za YouTube

Autor: PAP
Data: 08-02-2020, 09:56

Jako że maksymalna prędkość pojazdu to ok. 25 mph (40 km/h), wymagania te "nie mają dłużej sensu" - wskazała w oświadczeniu amerykańska sekretarz transportu Elaine Chao.

Nuro R2 stanowi drugą generację niewielkich samojezdnych pojazdów dostawczych produkcji start-upu Nuro. Testowany będzie w mieście Houston w stanie Teksas.

R2 nie ma przedniej ani tylnej szyby, a także lusterek bocznych. Pojazd będzie też miał włączoną na stałe kamerę cofania - zwykle nie jest to dozwolone, bo może rozpraszać kierowcę tradycyjnego samochodu. Do poruszania się R2 używa radaru, obrazu termicznego i kamer z widokiem 360 stopni wokół pojazdu.

Samochód kształtem przypomina jajko na kołach, ma dwa osobne pojemniki na zakupy, które mogą dostosowywać temperaturę, zatrzymując chłód lub ciepło. Drzwiczki otwierają się po wpisaniu kodu przez osobę zamawiającą dostawę.

W testach wersji R1 samochód dostarczał m.in. pizzę z sieci Domino's Pizza oraz zakupy z supermarketów Walmart i Kroger.

Zgoda na wyjątek od przepisów ruchu drogowego wiąże się jednak z dodatkowymi środkami ostrożności. Departament transportu będzie wymagał regularnych raportów z testów od firmy Nuro, a spółka ma utrzymywać stały kontakt ze społecznościami, na terenie których prowadzone są testy pojazdu.

"W przyszłości musimy zmodernizować istniejące prawo, które nie zakładało istnienia pojazdu bez kierowcy i pasażerów. Wszystkie firmy na rynku autonomicznym muszą zaś pracować nad rzetelnymi testami i wdrożeniami systemów samojezdnych w jak najbezpieczniejszych pojazdach" - wskazał współzałożyciel Nuro Dave Ferguson.

Kolejną firmą, która zgłosiła wniosek o wyjątek prawny był koncern General Motors, chcący testować samojezdnego Chevroleta Bolta. Departament transportu nie ogłosił jeszcze decyzji w tej sprawie. BBC dodaje, że Bolt ma większą prędkość maksymalną niż Nuro R2.

Nuro założyło dwóch byłych inżynierów firmy Google. Start-up wspiera m.in. japoński Softbank. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

transport RSS ALERT    /    pojazdy autonomiczne RSS ALERT    /    samochody autonomiczne RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    dostawy jedzenia RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    Domino's Pizza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.